Ataskaita: Rusijos „trolių ferma“ siekė paskatinti juodaodžius JAV rinkėjus neiti balsuoti

Rusijos „trolių ferma“, kurią JAV Teisingumo departamentas kaltina kišimusi į 2016-ųjų prezidento rinkimus, siekė demoralizuoti afroamerikiečius ir paskatinti juos neiti balsuoti, rodo nauja išsami Senatui pristatyta ataskaita.
Kremliaus troliai socialiniuose tinkluose stengėsi įaudrinti amerikiečius
Kremliaus troliai socialiniuose tinkluose stengėsi įaudrinti amerikiečius / „Scanpix“/AP nuotr.

Svarbiausias Rusijos Sankt Peterburgo mieste įsikūrusios Rusijos Interneto tyrimų agentūros (IRA) – vadinamojo rusiškų interneto trolių fabriko – tikslas buvo pagilinti JAV visuomenės susiskaldymą ir įtikinti Demokratų partiją palaikančius rinkėjus, tarp jų lotynų amerikiečius, jaunimą ir LGBTQ (lesbiečių, gėjų, biseksualų, transseksualų ir kitų seksualinių mažumų) atstovus, neiti prie balsadėžių, sakoma ataskaitoje.

Tačiau išsami tūkstančių IRA reklamų ir pranešimų, socialiniuose tinkluose paskelbtų 2015–2017 metais, analizė parodė, kad itin daug dėmesio buvo skiriama siekiui išprovokuoti juodaodžių amerikiečių pyktį, kad rinkimų dieną jie liktų namuose.

Iš IRA sukurtos paskyros „Blacktivist“ būdavo siuntinėjamos tokio pobūdžio žinutės apie demokratų kandidatę Hillary Clinton: „Hillary Clinton nerūpi jokios gyvybės. Hillary Clinton rūpi tik balsai.“

Iš kitos IRA paskyros, „Black Matters“, socialiniame tinkle „Facebook“ rašyta: „Farai žudo juodaodžius vaikus. Ar esate įsitikinę, kad jūsų sūnus nebus kitas?“

„Akivaizdu, kad tomis kampanijomis siekta demobilizuoti afroamerikiečius, LGBT ir liberalių pažiūrų rinkėjus“, – sakoma ataskaitoje, kurią parengė Oksfordo universiteto Apskaičiuojamosios propagandos projekto darbuotojai ir socialinių tinklų specialistai iš kompanijos „Graphika“.

„Šiomis kampanijomis stumta žinutė, kad geriausias būdas paspartinti afroamerikiečių bendruomenės (reikalų sprendimą), yra boikotuoti rinkimus ir koncentruotis į kitas problemas“, – teigiama ataskaitoje.

Tuo metu atskiras 3841 socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“ bei „YouTube“ IRA sukurtų paskyrų tyrimas parodė, kad jose buvo siekiama išprovokuoti respublikonus palaikančius baltaodžius amerikiečius eiti į rinkimus.

Strateginių studijų centro „Pew“ atliktas tyrimas parodė, kad 2016 metais baltaodžių rinkėjų aktyvumas buvo didesnis nei 2012-aisiais, tuo metu juodaodžių rinkėjų prie balsadėžių atėjo penkiais procentais mažiau.

IRA, įkurtai kaip Rusijos socialinių tinklų propagandos įrankis, finansavimą teikė „Putino virėju“ vadinamas verslininkas Jevgenijus Prigožinas ir jo valdomos bendrovės. J.Prigožinas buvo taip pramintas, nes jo restoranuose Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ne kartą susitikdavo su užsienio svečiais. J.Prigožinas kartais net pats asmeniškai aptarnaudavo prezidentą ir jo svečius.

Tyrimas atskleidė, kad IRA kampanija Jungtinėse Valstijose prasidėjo 2015 metais; tada siekta mobilizuoti konservatyvių pažiūrų rinkėjus, o respublikonų kandidatui Donaldui Trumpui jokios ypatingos paramos neteikta.

Tačiau kadangi tuometinis kandidatas pelnė rinkėjų paramos, ypač pristatęs savo prieš imigrantus nukreiptą žinutę, IRA pranešimuose imta jį palaikyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis