Pilotai nesugebėjo tinkamai reaguoti, kai lėktuvas „Airbus“ neteko aukščio, užšalus greičio davikliams, o dėl nepakankamos patirties negalėjo pašalinti gedimo, nurodė Prancūzijos civilinės aviacijos tarnyba – Tyrimų ir analizės biuras (BEA).
Pilotai „formaliai neatpažino aukščio praradimo“, nors kabinoje beveik minutę skambėjo pavojaus signalas, sakoma BEA ataskaitoje.
Tačiau „Air France“ iškart ėmėsi teisinti savo lakūnus, argumentuodama, jog perspėjimo apie aukščio praradimą sistema veikė netinkamai. Šį pranešimą oro bendrovė paskelbė penktadienį tuo pačiu metu, kai buvo paviešintos BEA tyrimo išvados.
BEA ataskaitoje sakoma, jog pilotai 2009 metų birželio 1-osios naktį nesugebėjo pastebėti, jog laineris skrenda per žemai, sugedus greičio davikliams, vadinamiems Pitot (Pito) vamzdeliais.
Po šios katastrofos „Air France“ visus Prancūzijos bendrovės „Thales“ pagamintus lainerių „Airbus“ Pitot vamzdelius pakeitė naujesnio modelio greičio davikliais.
Šio lainerio katastrofos tyrėjai tiek „Air France“, tiek „Airbus“ įtaria esant kaltomis dėl žmonių žūties.
Naujasis BEA dokumentas yra jau trečioji oficiali ataskaita apie „Air France“ 447-ojo reiso iš Rio de Žaneiro į Paryžių lainerio katastrofą, per kurią žuvo visi šiuo lėktuvu skridę žmonės.
Tik praėjus beveik dvejiems metams po šios tragedijos, BEA rado vandenyno dugne šio lainerio nuolaužas ir jo juodąsias dėžes, taip pat iškėlė daugumos aukų palaikus.
Tuojau po katastrofos gelbėtojai rado 50 lavonų, o šiemet buvo iškelti dar 104 žmonių palaikai, kurie buvo parskraidinti į Prancūziją praeitą mėnesį. Daugiau nei 70 žmonių lavonų rasti nepavyko.