Auga indų apetitas prancūziškai virtuvei

Indijoje augant žmonių gerovei ir Vakarų kultūros įtakai, kinta kasdieniai įpročiai. Nors indiškos virtuvės gerbėjų netrūksta visame pasaulyje, patys indai vis labiau pamėgsta prancūzišką virtuvę, kuri dar ne taip seniai jiems buvo per brangi ir per prėska.
Krosantai
Krosantai / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Daugelyje Europos šalių, ypač Jungtinėje Karalystėje, indiška virtuvė turi gerbėjų – jos skonis, kvapai. Indijoje – atvirkščiai, vis daugiau europietiškos virtuvės – netgi sraigių ir pusžalės jautienos. Delyje kaip grybai po lietaus auga prancūziški restoranai ir prancūziško maisto gastronomai. Prancūziškos cukrainės šeimininkai sako: anksčiau europietišku maistu gardžiuodavosi greičiau elitas, dabar jis prieinamas didesnei visuomenės daliai.

„Vis daugiau indų keliauja į užsienį, vis daugiau pamėgsta europietišką kultūrą ir maistą. Dabar dauguma mūsų pirkėjų – apie 80 proc. – indai, o ne užsieniečiai“, – teigė prancūziškos cukrainės darbuotojas Pierre`as Nicollier.

Cukrainėje prancūziška bandelė kruasanas kainuoja apie keturis skaičiuojant litais. Brangu, bet vis auganti Indijos vidurinioji klasė, atrodo, pasirengusi tiek mokėti. Tiesa, kai kuriems greitojo maisto restoranams teko atsisakyti jautienos ir kiaulienos – dėl religinių hindų ir musulmonų įsitikinimų. Prancūziškiems restoranams tai negalioja.

„Pas mus populiariausi patiekalai iš jautienos. Keptos ir pusžalės, tokie kaip tartarai ar karpačiai“, – tvirtino restorano savininkas Jerome`as.

Kas labiausiai stebina restorano savininką – kad indai labai pamėgo sraiges. Prancūzai jas mielai valgo, bet patiekalas brangus, daugiausia šventinis, o indai jį užsisako kasdien.

Nors ekspertus kiek stebina augantis europietiškos virtuvės populiarumas, bet jis turėtų išlikti.  

„Svarbu, kad virtuvė išliktų autentiška. Bet kol kas daugeliui jų vadovauja Europoje kulinarijos meno išmokę žmonės, nebandoma prisitaikyti prie vietinio skonio“, – sakė kulinarijos žinovas Viras Sanghvi.

Prancūziško maisto eksportas auga, taip pat ir dėl to, kad jį vis labiau pamėgsta Indija, nors jo apimtis į Europos Sąjungą beveik nekinta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis