Augant Rusijos grėsmei JAV siūlo palengvinti 30 tūkst. NATO karių dislokavimą Europoje

Karinio konflikto tarp Europos ir Rusijos atveju tik keliolika tūkstančių karių iš milijoninės Europos Sąjungos (ES) šalių kariuomenės būtų greitai dislokuoti į konflikto zoną. Todėl JAV siūlo užtikrinti, kad karštus taškus per 30 dienų galėtų pasiekti mažiausiai 30 tūkst. NATO karių, taip pat papildomi lėktuvai ir laivai, rašo „The Wall Street Journal“ (WSJ).
NATO kariai trenijuojasi ginti Suvalkų koridorių
NATO kariai / Sauliaus Jakučionio nuotr.

WSJ rašoma, kad augant Rusijos keliamai grėsmei, karinio pasiruošimo sustiprinimas tapo gynybos sekretoriaus Jameso Mattiso prioritetu.

Pareigūnų duomenimis, NATO sąjungininkės JAV poziciją vertina itin palankiai, tikimasi susitarti iki liepą vyksiančio Aljanso viršūnių susitikimo.

JAV pasiūlyme numatoma, kad dislokavimui Europoje bus paruošta 30 batalionų, 30 naikintuvų eskadrilių ir 30 kariniam jūrų laivynui priklausančių laivų. Tai – maždaug 30 tūkst. karių ir daugiau nei 360 naikintuvų, rašo „InoPressa“.

Tuo tarpu Šaltojo karo metu JAV planavo į Europą per 10 dienų perkelti 10 amerikiečių divizijų (maždaug 200 tūkst. karių). Naujajame pasiūlyme daugiausia dėmesio skiriama pajėgumams mobilizuoti Europos sąjungininkes.

WSJ primena, kad pernai Lenkijoje ir Baltijos šalyse buvo dislokuota 4,6 tūkst. NATO karių. Aljansas turi dar 5 tūkst. priešakinių pajėgų kovinių grupių karių, kurie į pagalbą atvyktų per 10 dienų.

„Pastiprinimas – neatsiejamas elementas. Akivaizdu, kad NATO sugebėjimas suteikti pastiprinimą kol kas silpnesnis, nei reikėtų“, – teigė buvęs NATO generalinis sekretorius Alexanderis Vershbow.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis