Pastangos rasti fizinių įrodymų, jog Malaizijos laineris nukrito į Indijos vandenyną daugiau nei prieš tris savaites, nedavė jokių rezultatų, nors buvo surengta didžiulė tarptautinė operacija, per kurią buvo ne kartą pastebėta įtartinų nuolaužų.
Ekspertai perspėja, kad pirmiausiai reikia rasti įrodymų, kurie padėtų sumažinti paieškų zoną, nes tik tuomet Jungtinių Valstijų perduota juodųjų dėžių ieškojimo įranga galėtų būti veiksmingai panaudota.
T.Abbottas pabrėžė, kad paieškos Norvegijai dydžiu prilygstančiame vandenyno plote bus tęsiamos kiek reikės, kol bus aptiktas 239 žmones skraidinęs lėktuvas „Boeing 777“, kuris dingo iš radarų ekranų kovo 8-ąją pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną.
„Aišku, kad nenustatau tam laiko limito. Galime tęst paieškas dar kurį laiką“, – Australijos lyderis sakė žurnalistams Perto karinėje bazėje, koordinuojančioje šią operaciją.
„Esame skolingi šeimoms, visiems, keliaujantiems oru; esame skolingi nerimaujančioms vyriausybėms šalių, kurių piliečių buvo tame lėktuve. Esame skolingi visam pasauliui, kuris jau tris savaites yra sutelkęs dėmesį į šią mįslę“, – aiškino jis.
Australijos laivas „Ocean Shield“, kuris ketina naudoti tempiamą signalų ieškiklį ir per atstumą valdomą povandeninį aparatą, turinčius aptikti juodųjų dėžių skleidžiamus signalus, pirmadienį atliks bandymus vandenyne netoli Perto, o vėliau išplauks į paieškų zoną.
JAV karinių jūrų pajėgų kapitonas Markas Matthewsas sakė, kad labai svarbu pirmiausia nustatyti tikėtiną katastrofos vietą.
Šiuo metu paieškų teritorija faktiškai yra Indijos vandenyno dydžio, o jai apieškoti reikėtų itin daug laiko, – aiškino jis.
„Šiuo metu paieškų teritorija faktiškai yra Indijos vandenyno dydžio, o jai apieškoti reikėtų itin daug laiko“, – aiškino jis.
Paprastai juodoji dėžė signalus skleidžia tik apie 30 parų. Baiminamasi, kad ieškotojai jau pavėlavo, nes „Ocean Shield“ reikės apie trijų dienų, kad pasiektų paieškų zoną.
Tačiau M.Matthewsas sakė, kad juodosios dėžės signalai gali sklisti iki 15 dienų ilgiau.
Jeigu būtų rasta aiškių plūduriuojančių lėktuvo nuolaužų, pareigūnai mėgintų atsekti tikėtiną katastrofos vietą, analizuodami meteorologinius veiksnius ir vandenyno sroves.