Apie 12 žaliųjų organizacijos „Greenpeace“ protestuotojų stovėjo prie Kemblos uosto, esančio į pietus nuo Sidnėjaus, vartų, kai laivas „BBC Shanghai“ atplaukė saugomas stiprių policijos pajėgų. Aktyvistai laikė plakatus su užrašais „Neterškit Australijos“.
Aplinkosaugos aktyvistai abejoja dėl šio laivo, spalį išplaukusio iš Prancūzijos šiaurinio Šerbūro uosto, saugumo. Vienas prancūzų įstatymų leidėjas jį pavadino palaikiu „šiukšlių laivu“.
„Tikrai ne tokiu laivu norėtumėt matyti transportuojamas branduolines atliekas“, – naujienų agentūrai sakė „Greenpeace“ aktyvistė Emma Gibson (Ema Gibson) kuri buvo laivelyje, šeštadienį lydėjusiame „BBC Shanghai“.
Tačiau Australijos branduolinio mokslo ir technologijų organizacija (ANSTO), anksčiau pabrėžusi, kad „BBC Shanghai“ tinkamumą plaukioti jūrose patvirtino Prancūzijos pareigūnai, nurodė, kad nebuvo jokios tikimybės, kad įvyktų kokia nors nelaimė transportuojant atliekas.
„Tas konteineris yra taip gerai ekranuotas, kad galėtumėt sėdėti ant jo penkias valandas ir gautumėt ne didesnę spinduliuotės dozę negu skrisdami į Singapūrą“, – sakoma ANTSTO branduolinio saugumo generalinio direktoriaus Paulo Joneso (Polo Džonso) pranešime.
„Tai inžinerijos stebuklas, pagamintas iš kaltinio plieno ir galintis atlaikyti kritimą iš 9 m aukščio, 800 laipsnių Celsijaus temperatūrą ir netgi reaktyvinio lėktuvo smūgį“, – pabrėžė jis.
ANSTO nekomentavo transporto operacijos, kol laivas plaukė iš Prancūzijos į Australiją, bet Kemblos uoste buvo sutelktos stiprios policijos pajėgos, kai įplaukė šis sausakrūvis.
Praėjusio amžiaus 10-ajame dešimtmetyje ir šio amžiaus pradžioje Australija į Prancūziją nugabeno keturias panaudoto branduolinio kuro siuntas perdirbti į Prancūziją, o dabar jis grąžinamas ilgalaikiam saugojimui.