Australijos parlamento rinkimai vyks gegužės 18-ąją

Australijos  premjeras Scottas Morrisonas ketvirtadienį paskelbė, kad rinkimai į nacionalinį parlamentą vyks gegužės 18-ąją.
Scottas Morrisonas
Scottas Morrisonas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šis pranešimas uždega žalią šviesą įtemptai politinei kampanijai, per kurią tikriausiai bus itin daug dėmesio skiriama kovai su klimato pokyčiais ir ekonomikos problemoms.

Artėjantis balsavimas lems, ar konservatyviajai vyriausybei bus suteikta reta galimybė dirbti trečią kadenciją, taip pat ar spaudimą patiriantis S. Morrisonas išsilaikys valdžioje.

Daugelis apklausų rodo, kad jo oponentai – centro kairioji Leiboristų partija – yra įgijusi reikšmingą populiarumo persvarą, todėl tikėtina, kad po rinkimų susiformuos nauja administracija, vadovaujama buvusio profsąjungos lyderio Billo Shorteno.

Tačiau Australijos rinkimų baigtį prognozuoti paprastai būna sunku – jėgų pusiausvyrą dažnai lemia pora dešimčių vietų, tenkančių mažesnėms partijoms ir nepriklausomiems deputatams.

Be to, abiejų pagrindinių partijų lyderiai yra nepopuliarūs, jiems sunkiai sekasi rasti bendrą kalbą su rinkėjais.

S.Morrisonas į vyriausybės vadovo postą atėjo prieš mažiau nei metus, per griežtai dešinosios stovyklos perversmą jo Liberalų partijoje. Jam nesisekė užglaistyti nesutarimų tarp nuosaikiųjų veikėjų ir nacionalistų populistų.

Jis mėgino sutaikyti abi stovyklas ir užsitikrinti, kad per rinkimų kampaniją būtų susitelkta vien į partijos pasiekimus ekonomikos srityje.

„Gyvename geriausioje šalyje pasaulyje, – sakė S.Morrisonas, Kanberoje skelbdamas rinkimų datą. – Mūsų ateitis priklauso nuo stiprios ekonomikos.“

„Kuo pasitikite, kad užtikrintų šią stiprią ekonomiką?“ – klausė jis.

Rinkimų kampanija faktiškai jau yra prasidėjusi, ir ji pasižymi itin dideliu susipriešinimu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis