Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Australijos tyrėjai paneigė mitą apie paskutinį MH370 reiso lėktuvo skrydį

Australijos transporto saugumo biuro (ATSB) tyrėjai atmetė teiginius, esą 2014 metais dingęs avialinijų „Malaysia Airlines“ MH370 reiso lėktuvą specialiai paskandino pilotas. Ekspertai tvirtina, kad pilotas paskutinėmis minutėmis buvo be sąmonės, skelbia BBC.
MH370 reiso lėktuvo paieška Indijos vandenyne oficialiai jau nutraukta
MH370 reiso lėktuvo paieška Indijos vandenyne oficialiai jau nutraukta / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Keleivinis lėktuvas dingo 2014 metais, skrisdamas iš Kinijos sostinės Pekino į Kvala Lumpūrą Malaizijoje. Laineryje buvo 239 žmonės.

Oficiali orlaivio paieška, kurią rengė Australija, Malaizija ir Kinija, buvo nutraukta dar pernai sausį. Specialistai po Indijos vandenyno pietinę dalį naršė net 1046 dienas.

„Scanpix“/AP nuotr./Lėktuvo nuolaužų paieška buvo nutraukta 2017 metų sausį
„Scanpix“/AP nuotr./Lėktuvo nuolaužų paieška buvo nutraukta 2017 metų sausį

ATSB tyrėjai nuosekliai teigia, kad lėktuvas jau buvo nekontroliuojamas, kai rėžėsi į vandenį Indijos vandenyne. Tačiau naujoje knygoje dabar iškelta teorija, kad orlaivį sudužti nukreipė pilotas, taip esą nusižudęs ir pražudęs šimtus kitų žmonių.

Apie tokią versiją prabilo kanadietis Larry Vance'as, buvęs aviakastrofų tyrėjas. Anot jo, pilotas „visiškai kontroliavo“ lėktuvą iki pat jo rėžimosi į vandenį. L.Vance'as tvirtina, kad ATSB tyrimas neprofesionalus.

„Jis (pilotas, – red.) žudėsi. Deja, jis taip pat žudė ir visus kitus žmones lėktuve. Jis tai darė specialiai“, – laidai „60 Minutes“ teigė L.Vance'as.

Tačiau ATSB atstovas Peteris Foley antradienį pareiškė, kad biuro išvados yra teisingos – esą tyrėjai išgirdo visus jiems duotus patarimus ir išnagrinėjo visus turimus duomenis.

„Mes nešališkai apsvarstėme visus turėtus įrodymus“, – per klausymą Australijos parlamente Kanberoje teigė P.Foley, kuris pridūrė perskaitęs L.Vance'o knygą. – Turime užtektinai duomenų, kad galėtume teigti, jog orlaivis, jei ir buvo kontroliuojamas, nebuvo kontroliuojamas sėkmingai.“

MH370 reiso lėktuvas dingo 2014 metų kovo 8-ąją, kai nustojo siųsti signalus. Orlaivio nuolaužų paieškos operacija vadinama viena didžiausių aviacijos istorijoje.

Povandeninė paieška vaisių nedavė, bet smulkios lėktuvo nuolaužos buvo išplautos salose Indijos vandenyne ir Afrikos rytinėje pakrantėje.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./2016-aisiais PAR pakrantėje išplauta MH370 reiso lėktuvo nuolauža
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./2016-aisiais PAR pakrantėje išplauta MH370 reiso lėktuvo nuolauža

Australijos vyriausybė skelbia, kad paieška bus atnaujinta bus atnaujinta tik gavus „patikimų“ naujų įrodymų.

Dar vieną operaciją anksčiau šiemet pradėjo ir privati JAV kompanija, tačiau jokių pėdsakų kol kas neaptiko. Malaizijos transporto ministras trečiadienį pranešė, kad ir šios paieškos kitą savaitę bus nutrauktos.

Tuo tarpu keleivių artimiesiems atstovaujanti organizacija „Voice 370“ trečiadienį paskelbtame pareiškime paragino naująją vyriausybę peržiūrėti visas lėktuvo dingimo aplinkybes, įskaitant „bet kokias galimas falsifikacijas“ ar techninės priežiūros duomenų panaikinimą, taip pat bet kokias aplaidumo apraiškas, galėjusias pakenkti lainerio sekimui, paieškoms bei gelbėjimo operacijai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai