Kaip sakė Nacionalinės transporto saugos valdybos (NTSV) vadovė Deborah Hersman, tyrėjai analizuoja „Boeing 777“ sistemas ir kol kas nerado jokių galimų automatikos sutrikimo požymių. Anot jos, visos svariausios orlaivio sistemos, įskaitant variklius, kontrolės, traukos sistemas, autopiloto darbą, veikė normaliai.
Anksčiau pilotai teigė, kad lėktuvui leidžiantis sutriko automatinės traukos kontrolės darbas, mat ši palaiko reikiamą greitį, o jis orlaiviui žemėjant pasirodė gerokai per mažas.
Anot NTSV, orlaivio greitis žemėjant buvo 60 km/val mažesnis nei reikalaujama. Tad paliepimas apsukti dar vieną ratą ore nuskambėjo net du kartus – likus trims ir 1,5 sekundės iki lėktuvo susidūrimo su žeme, autopilotas buvo atjungtas likus kelioms sekundėms iki avarijos.
Vieno pilotų versija, kad leidžiantis juos apakino stiprus šviesos srautas nuo žemės, nepasitvirtino. Kiti du pilotai teigė nieko panašaus nematę. Pats pilotas tyrėjams pripažino, kad šviesa netrukdė matyti valdymo prietaisų ir kad greičiausiai tai tebuvo saulės spindulių atspindys. Anot NTSV, akinanti šviesa katastrofos sukelti negalėjo.
Ekspertai teigia, kad bent jau kol kas atrodo, jog katastrofą sukėlė pilotų klaidos. Siekiant nustatyti tikslias priežastis, prireiks daugiau nei metų.
Iš Seulo į San Fransiską skridęs lėktuvas į žemę pilvu rėžėsi praėjusį šeštadienį, tuo metu atitrūko jo uodega. Žuvo dvi iškritusios paauglės kinės. Lėktuvu kartu su įgula skrido 307 žmonės, apie 160 buvo sužaloti.