„Duomenų perkėlimas ir preliminari analizė buvo svarbus nuodugnaus ir skaidraus saugumo tyrimo etapas“, – sakė TSB vadovė Kathleen Fox, tačiau jokių detalių apie analizės rezultatus nepateikė.
„Darbas Paryžiuje baigtas, tačiau tyrimas dar tikrai nesibaigė. Dar esama nemažai svarbių klausimų, į kuriuos reikia atsakyti“, – sakė ji.
„Paraginome Iraną kiek įmanoma greičiau pateikti savirašių faktinius duomenis“, – sakė K.Fox ir pridūrė, kad tyrimui vadovaujantis Iranas nedavė leidimo TSB pateikti detalių.
Tarptautinę ekspertų grupę sudaro tyrėjai iš šalių, kurių piliečiai žuvo per lėktuvo katastrofą. Šią savaitę tyrėjai susitiko Prancūzijos civilinės aviacijos saugos tyrimų ir analizės biure (BEA) Paryžiuje pradėti įrašų tyrimo.
Pirmadienį BEA paskelbė, kad juodųjų dėžių įrašai buvo sėkmingai perkelti.
Tarp šių duomenų yra įrašai iš pilotų kabinos, taip pat svarbi informacija apie orlaivio techninių sistemų būklę ir veikimą skrydžio metu.
Duomenys buvo perduoti Irano tyrimų biurui. Jis vadovauja tyrimui, o BEA veikia kaip techninių paslaugų teikėjas.
Sausio 8 dieną į Kijevą turėjęs skristi Ukrainos tarptautinių oro linijų (MAU) lėktuvas „Boeing 737-800“ buvo numuštas dviem raketomis ir sudužo vos pakilęs iš Teherano pagrindinio oro uosto.
Šiitiška respublika iš pradžių dėl lėktuvo katastrofos kaltino technines problemas, bet po kelių dienų prisipažino, kad jos pajėgos dėl „žmogiškosios klaidos“ numušė ukrainiečių orlaivį, palaikiusios jį atskriejančia raketa. Per katastrofą žuvo visi laineriu skridę 176 žmonės.
Dauguma aukų buvo iraniečiai arba kanadiečiai, daugelis keleivių turėjo dvigubą pilietybę.
Kanada kartu su Ukraina ne vieną mėnesį reikalavo, kad Iranas, neturintis techninių galimybių savirašiams iššifruoti, juos išsiųstų į užsienį.
Birželio pabaigoje BEA paskelbė, kad Iranas oficialiai paprašė techninės pagalbos perkelti duomenis iš juodųjų dėžių.