Agentūros TASS, kuri remiasi portalo „Flightradar“ duomenimis, teigimu, iki gegužės 23-osios šis skrydis vykdavo per Baltarusiją, tačiau esą po sekmadienio Rusijos bendrovės „Utair“ lėktuvai jau skrenda per Latviją ir Lietuvą.
Tiesa, vėliau aviakompanija patikslino, kad toks maršrutas pasirinktas tik siekiant taupyti degalus, esą atgal į Maskvą lėktuvas jau grįžo per Baltarusiją.
„Oro maršrutų planavimas vyksta atsižvelgiant į skrydžio degalų naudojimo efektyvumą, todėl į Karaliaučių gegužės 24 d. buvo skrendama nekertant Baltarusijos oro erdvės, o grįžta jau per ją. Jokių nurodymų vengti skrydžių virš Baltarusijos nebuvo“, – agentūrą TASS tikino „Utair“ atstovai.
Lietuvos Vyriausybė pirmadienį priėmė sprendimą uždrausti į Lietuvą ir iš jos skrendantiems lėktuvams kirsti Baltarusijos oro erdvę. Dėl to atsirado tokių atvejų, kad skrydžiai iš Lietuvos pailgėjo net 1,5 karto. Daugiau skaitykite čia: Skrydžių Baltarusijos erdvėje draudimas: kaip tai pajus Lietuvos keliautojai?
Sekmadienį „Ryanair“ lėktuvas, skridęs iš Atėnų į Vilnių, buvo priverstas leistis Minske, kai esą dėl gauto laiško apie bombą pilotams buvo įsakyta tai padaryti. Keleivinį orlaivį lydėjo Baltarusijos oro pajėgų naikintuvas MiG-29.
Baltarusijos sostinėje iš lėktuvo buvo išvesdinti ir sulaikyti tinklaraštininkas, „Nexta“ vyriausiasis redaktorius Romanas Protasevičius ir jo draugė, Europos humanitarinio universiteto Vilniuje studentė Sofia Sapega.
Po šio įvykio Baltarusijos valdžia sulaukė didžiulio pasipiktinimo visame pasaulyje, o oro linijų bendrovės viena po kitos skelbia neskraidysiančios virš šios šalies. Tokios pozicijos jau laikosi „AirBaltic“, „LOT“, „Lufthansa“, „AirFrance“, „Finnair“ ir kt.