Kol kas dalis keleivių skraidinami iš kitų Belgijos oro uostų, bet žlugo visa jungiamųjų skrydžių sistema.
Iš Briuselio oro uosto lėktuvai šią savaitę kilo tušti – oro linijos tik iškėlė lainerius iš uždaryto transporto mazgo į mažesnius oro uostus.
Antradienį aštuoni šimtai oro uosto darbuotojų rinksis į patikrinimą, ar įmanoma atnaujinti veiklą naudojant paskubomis atkurtą laikiną registravimo sistemą išvykimo salėje – bus stebima, ar įmanoma saugiai valdyti keleivių srautus, ir tikrinami įvairūs scenarijai.
Atlikta analizė, pasak oro uosto, rodo, kad didžioji dalis įrangos atlaikė sprogimus, bet neaišku, kada bus galima terminalą atidaryti net pirmiesiems ribotiems skrydžiams.
„Technikai, inžinieriai ir nepriklausomi ekspertai atliko pirmąjį tyrimą. Jis atskleidė, kad pastatas stabilus, kad patikrinimo mašinos ir pasienio kontrolės punktai liko nepažeisti. Turime tik rasti sprendimą dėl registravimo stalų“, – sako Briuselio oro uosto atstovė Anke Franssen.
Lygiai prieš savaitę taksi nusivežę tris lagaminus su bombomis, du savižudžiai susprogdino juos išvykimo salėje, kai joje per rytinį piką – itin daug keleivių.
Iš 15 aukų, kurių tapatybė nustatyta, šeši Belgijos piliečiai, kiti – užsieniečiai.
Atšaukusios tūkstančius skrydžių su šimtais tūkstančių keleivių per patį velykinį laikotarpį, oro linijos turėjo paskubomis rasti bent dalinių alternatyvų.
Užsienio bendrovės perkėlė dalį skrydžių net į Nyderlandus ir Vokietiją. Oro linijos „Brussels Airlines“ mažesnius lėktuvus, naudojamus tarp verslininkų populiariems reisams, perskraidino į nedidelį Antverpeno oro uostą, kuriame vietos tėra dvylikai orlaivių.
Lygiai prieš savaitę taksi nusivežę tris lagaminus su bombomis, du savižudžiai susprogdino juos išvykimo salėje.
Keliolika didesnių lėktuvų, aptarnaujančių labiau turistinio pobūdžio reisus, kyla ir leidžiasi Lježe. „Brussels Airlines“ reisas iš Briuselio į Vilnių taip pat perkeltas į Lježą.
„Mes – bendrovė su centru Briuselyje, tai reiškia, kad turime daug tranzitinių keleivių, kurių jungtys – Briuselyje. Turime rasti sprendimą ir tam, o tai ne taip lengva per tokį trumpą laiką“, – tikina „Brussels Airlines“ finansų vadovas Janas Deraymakeris.
Ar po išpuolių Briuselio oro uoste bus keičiama ir visos Europos oro uostų saugumo tvarka, ketvirtadienį tarsis Europos Sąjungos valstybių aviacijos saugumo pareigūnai, bet Europos Komisija sako, kad naujų privalomų standartų visai bendrijai neprimes, tai esą atskirų šalių reikalas.
Oro uostų asociacija priešinasi privalomam visų į terminalą įeinančių žmonių tikrinimui – esą tai tik perkels pažeidžiamiausius taškus į kitą vietą.