Visuotinis streikas Belgijoje tapo pirmuoju nuo 2005 metų, taip pat pirmuoju nuo 1993 metų, kai jį organizuoja trys pagrindinės profsąjungos, įtūžusios dėl vyriausybės planų šiais metais sumažinti biudžeto išlaidas daugiau nei 12 mlrd. eurų (41,4 mlrd. litų).
Belgijos geležinkelių darbuotojai pradėjo streikuoti sekmadienio vakarą – pirmieji traukiniai buvo sustabdyti apie 21 val. vietos (22 val. Lietuvos) laiku.
Pirmadienį nebekursavo greitieji tarptautiniai bendrovių „Eurostar“ ir „Thalys“ traukiniai, taip pat buvo sustabdyti visi Belgijos tarpmiestinių traukinių reisai; nevažinėjo autobusai, tramvajai ir metro traukiniai.
Briuselio oro uoste buvo atšaukti keli skrydžiai, o kiti buvo atidėti.
Tuo tarp šalies pietuose esantis Šarlerua oro uostas, kuris yra svarbus pigių skrydžių terminalas, buvo visai uždarytas.
Nedirbo ir paštas bei Antverpeno uostas, kuris yra vienas iš didžiausių Europoje.
Be to, streikininkai grasina blokuoti Belgijos kelius.
Belgijos vyriausybei teko lėktuvus, kuriais ES lyderiai skrenda į 14 val. Grinvičo (16 val. Lietuvos) laiku prasidėsiantį viršūnių susitikimą, skubiai nukreipti į vieną karinį oro uostą.
Briuselyje dirbantys šio renginio organizatoriai buvo perspėti, kad jiems į konferencijų centrą gali tekti atvykti prieš 5 val. 30 min. (6 val. 30 min.), kad išvengtų kelius užtvėrusių piketų.
Profsąjungų lyderiai, apie šį streiką perspėję praeitą savaitę, pareiškė, jog ši priemonė tapo „neišvengiama“ po įtemptų derybų su socialisto premjero Elio Di Rupo (Elijaus Di Rupo) vyriausybe.
Pasak jų, šis streikas „akivaizdžiai reikalingas, kad įtikintų vyriausybė ir darbuotojus visiškai atsižvelgti į darbininkų ir parama gaunančiųjų socialinę tikrovę“.
Streiką organizavę trys profsąjungų judėjimai nurodė, jog derybos su vyriausybe dėl tikėtinų tolesnių taupymo priemonių, kurių imtis spaudžia ES partneriai, siekiant išlaikyti pageidaujamo lygio biudžeto deficitą, „nedavė rezultatų“.