Pirmajame rašinyje skelbiama raketų paleidimo sistemos „Buk“ nuotrauka. Ji buvo padaryta dar prieš MH17 tragediją, o internete ja pasidalijo Rusijos kariuomenės mechanikas, tuo metu – 2013 metų pavasarį – dislokuotas Kurske.
Nuotraukoje matyti baltos žymės ant „Buk 332“, kurios buvo matomos ir vėliau Ukrainoje, prieš MH17 numušimą ir iškart po jo. „Bellingcat“ pažymi, kad 2014-aisiais Rusijos karinio konvojaus mašinų žymės buvo iš dalies nutrintos – buvo nematyti vidurinio skaičiaus.
Tyrėjų teigimu, nuotraukoje matoma sistema „Buk 332“ priklauso 53-iajai zenitinių raketų brigadai: „Mechaniko nuotrauka buvo padaryta šios brigados bazėje prie Kursko.“ Tai nustatyta remiantis ir kitomis nuotraukomis.
Mechaniko tapatybė neskelbiama, tačiau portalo RBC žurnalistė Ina Sidorkova iš savo šaltinių Rusijos pajėgose gavo patvirtinimą, kad nuotraukoje užfiksuotas būtent mechanikas.
Kitame pranešime atskleidžiama daugiau informacijos jau apie patį Rusijos karinį konvojų, 2014 metų birželį ir liepą gabenusį „Buk“ į Ukrainą. Sistemos buvo nugabentos prie Rusijos ir Ukrainos sienos, o iš ten – į Donbasą, iš kur ir buvo numuštas MH17 reiso lėktuvas. Vėliau atskiras konvojus vyko atgal į Rusiją.
Nustatyta, kad mašinos priklauso 53-iajai zenitinių raketų brigadai, o „Bellingcat“ tvirtina identifikavusi septynis Rusijos karius, vykusius abiem konvojais.
Tyrėjai neskelbia karių pavardžių, o nuotraukose jų veidai užtušuoti. Tiesa, neredaguota tyrimo versija jau perduota tarptautinei tyrėjų grupei, atliekančiai oficialų tyrimą dėl keleivinio lainerio numušimo. Šią grupę sudaro Australijos, Belgijos, Nyderlandų, Malaizijos ir Ukrainos tyrėjai.
Ekspertai jau seniau yra nurodę, kad lėktuvas buvo numuštas iš Rusijos į Ukrainą atvežta „Buk“ raketa, kuri buvo paleista iš separatistų kontroliuotos vietovės šalia Pervomaiskojės kaimo.
„Bellingcat“ šių metų vasarį skelbė, kad asmuo, į Ukrainą pasiuntęs sistemą „Buk“, veikiausiai yra dabar jau į atsargą išėjęs rusų karinės žvalgybos karininkas Sergejus Dubinskis.