Britų žvalgyba įvardijo Rusijos tikslus: kodėl į mokyklas bus grąžintas karinis mokymas

Rusijos švietimo ministras Sergejus Kravstovas pareiškė, kad nuo 2023 m. rugsėjo mėnesio į Rusijos mokyklas grįš karinis mokymas. Kaip skelbiama Jungtinės Karalystės žvalgybos pranešime, taip bus pakartota sovietmečiu vykdyta programa, kuri turi savų tikslų.
Reklama Rusijoje, skatinanti stoti į kariuomenę
Reklama Rusijoje, skatinanti stoti į kariuomenę / „Scanpix“/AP nuotr.

Skelbiama, kad sovietmečiu taip pat buvo vykdyta tokia programa, pagal kurią moksleiviai privalomai mokėsi karinio rengimo. Programa nutraukta 1993 metais.

Šių mokymų metu buvo mokoma, kaip elgtis cheminės ar branduolinės atakos atveju, teikti pirmąją pagalbą ir įgyti patirties elgiantis su „Kalašnikovo“ šautuvais ir šaudant iš jų.

Rusijos pareigūnai 2014 metais, Rusijai įsiveržus į Krymą, bandė atgaivinti šiuos mokymus. Buvo tikimasi, kad ši iniciatyva pagerins šauktinių kokybę.

Kaip skelbia britų žvalgyba, praėjus aštuoneriems metams, mažai kas pasikeitė, o Rusijos šauktinių kokybė tebėra prasta, jų moralė žema, o mokymai riboti. Šiuo metu rengiama mokymo programa, kuri bus baigta iki 2022 metų pabaigos. Tuomet bus vykdomas jos tvirtinimo procesas.

Rusijos gynybos ministerija remia šį procesą, teigdama, kad šiam mokymui turėtų būti skiriama ne mažiau kaip 140 valandų per mokslo metus.

Tikėtina, kad šia programa siekiama parengti studentus, turinčius karinių įgūdžių artėjant šaukimo į kariuomenę amžiui, ir padidinti mobilizacijos bei šaukimo į kariuomenę dalyvių skaičių.

Tikėtina, kad ši iniciatyva taip pat yra platesnio projekto, kuriuo siekiama įskiepyti Rusijos gyventojams patriotizmo ideologiją ir pasitikėjimą valstybės institucijomis, dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis