– Ar žinome, kokį vaidmenį orai turėjo „AirAsia“ lainerio katastrofoje?
– Tyrėjai dar negali pasakyti kokį vaidmenį atliko orai. Lakūnas prašė pakeisti maršrutą dėl nepalankių oro sąlygų. Tai normalus prašymas. Tačiau vien tik oras negali būti pagrindinis lėktuvo katastrofos veiksnys.
Vėjas stipriau negu lietus daro įtaką orlaivio skrydžiui, nes lėktuvui būtinas jį keliantis oras.
– Kaip orai gali paveikti lėktuvo judėjimą?
– Vėjas labiau lietus daro įtaką orlaivio skrydžiui, nes lėktuvui būtinas jį keliantis oras. Oro slėgio, vėjo greičio ir krypties pokyčiai lemia kėlimo jėgos pokyčius. Staigūs pokyčiai gali priversti orlaivį staiga kristi arba kilti.
– Kokią įtaką skrydžio aukštis turi lėktuvo saugumui?
– Dideliame aukštyje egzistuoja daugybė iššūkių, pavyzdžiui retesnis oras ir žemesnė temperatūra. Tai blogina skrydžio kokybę.
Didesniame aukštyje lėktuvo varikliai ne tokie veiksmingi dėl sumažėjusio oro tankio. Taip pat tokiame aukštyje padidėja ledo formavimosi ant abiejų lėktuvo sparnų tikimybė, o tai taip pat riboja orlaivio manevravimo galimybes.
Be to, didesniame aukštyje darosi sunkiau kvėpuoti ir orlaivis patiria didesnį spaudimą.
– Kokio pobūdžio oras gali sukelti rimtų problemų lėktuvams?
– Modernūs orlaiviai gali susidoroti su daugybe oro stichijų keliamų iššūkių. Tačiau perkūnija ir audros debesys yra patys pavojingiausi oro reiškiniai, su kuriais susiduria lakūnai.
.Audros gali susiformuoti labai greitai ir pasiekti piką per 15 minučių. Į audrą neriantis lėktuvas susiduria su stipriomis kylančio ir besileidžiančio oro srovėmis. Lėktuvas gali užšalti, kuomet kinta oro slėgis ir temperatūra, įskridus į audrą.