Čekijai griežtinant taisykles, ekspremjeras A. Babišas pardavė savo žiniasklaidos verslą

Čekų milijardierius ir buvęs premjeras Andrejus Babišas pardavė savo žiniasklaidos verslą, penktadienį pranešė jo grupė „Agrofert“, artėjant naujo įstatymo, kuriuo ketinama sugriežtinti politikų žiniasklaidos nuosavybės taisykles, įsigaliojimui.
REUTERS-Scanpix nuotr.
REUTERS-Scanpix nuotr.

Maisto ir cheminių medžiagų grupė savo interneto svetainėje pranešė, kad, be kita ko, pardavė grupę „Mafra“, kurią sudaro keli leidiniai, įskaitant antrą pagal populiarumą Čekijos dienraštį DNES.

„Pardavę šį turtą, ateityje galėsime sutelkti dėmesį į pagrindinius mūsų verslo segmentus“, – apie pardavimą kitam vietos milijardieriui priklausančiai grupei sakė „Agrofert“ pirmininkas Zbynekas Prūša.

2017–2021 metais premjero pareigas ėjęs A. Babišas, kuris žurnalo „Forbes“ duomenimis yra šeštas turtingiausias žmogus Čekijoje, savo turtą, įskaitant didžiulę „Agrofert“ ir jos žiniasklaidos verslą, jau anksčiau perdavė dviem patikos fondams.

Tai padaryti jį privertė 2017 metų vasarį priimtas antikorupcinis įstatymas, tačiau iš viešai prieinamų dokumentų tuomet paaiškėjo, kad jis vis dar buvo faktinis grupės savininkas.

Čekijos parlamentas, kuriame dominuoja centro dešiniųjų koalicija, pakeitusi A. Babišo centristinį judėjimą po 2021 metų visuotinių rinkimų, birželį patvirtino įstatymo pataisą, pagal kurią žiniasklaidos priemonių nuosavybė politikams tapo praktiškai neįmanoma.

Prezidentas Petras Pavelas įstatymą pasirašė rugpjūtį. Jis turi įsigalioti sausio 1 dieną.

A. Babišas taip pat susidūrė su kaltinimais sukčiavimu Europos Sąjungos subsidijų srityje ir įtarimais, kad 9-e dešimtmetyje jis bendradarbiavęs su komunistinių laikų slaptąja policija.

Slovakijoje gimęs 68 metų vyras šių metų sausį kandidatavo į prezidento postą, tačiau jį įveikė buvęs NATO generolas P. Pavelas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis