Čekijos vyriausybė patvirtino įstatymo projektą dėl 2 proc. BVP skyrimo gynybai

Čekijos vyriausybė trečiadienį pritarė įstatymo projektui, kuriuo siekiama, kad išlaidos gynybai pasiektų NATO reikalaujamą 2 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP) lygį, tęsiantis Rusijos karui Ukrainoje.
Čekijos kariai pratybose „Namejs 2018“ Latvijoje, 2018 m.
Čekijos kariai / Čekijos kariuomenės nuotr.
Temos: 2 Čekija Gynyba

Gynybos ministrė Jana Černochova sakė, kad šis žingsnis „užtikrins stabilų ir skaidrų didelių strateginių gynybos projektų finansavimą ateityje“.

J.Černochova sakė, jog karas Ukrainoje „aiškiai parodė, kad turime būti pasirengę dabartiniams ir būsimiems konfliktams, todėl būtina sparčiai modernizuoti kariuomenę“.

Nors šiemet Čekija gynybai išleis tik 1,52 proc. BVP, dviejų procentų tikslas turėtų būti pasiektas 2024-aisiais, įstatymo projektą patvirtinus parlamentui, kuriame valdančioji koalicija turi daugumą abiejuose rūmuose.

2014 metais NATO narės susitarė įsipareigoti iki 2024-ųjų pasiekti 2 proc. BVP išlaidų gynybai tikslą. Šiuo metu tik devynios iš 30 Vakarų karinio aljanso narių yra pasiekusios arba viršija šį tikslą.

JAV jau seniai skundžiasi, kad kelios jų sąjungininkės Europoje skiria nepakankamai lėšų gynybos reikmėms.

Rusijos invazija į Ukrainą paspartino Čekijos kariuomenės modernizaciją – planuojama įsigyti naujos ginkluotės už milijardus eurų. Čekai derasi su JAV dėl galimo 24 naikintuvų F-35 pirkimo ir veda derybas su Švedija dėl 210 šarvuočių CV90 įsigijimo.

Čekija ištikimai remia Ukrainą ir dovanoja Ukrainos pajėgoms sovietinių laikų ginkluotę, įskaitant tankus. Ji taip pat išdavė beveik 475 000 vizų ukrainiečių pabėgėliams, suteikdama jiems galimybę naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis, finansine pagalba, gauti darbo leidimus ir kitų lengvatų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis