2023 05 05

Čia susitariama dėl paramos Ukrainai: kas vyksta už uždarų Ramšteino susitikimų durų?

„Kaip pasiekti taiką Ukrainoje? Duokit mums ginklų.“ Tokį, atrodytų, paprastą atsakymą jau ilgą laiką girdime iš ukrainiečių, kurie didvyriškai kovoja su karinę invaziją pradėjusia Rusijos kariuomene. Tačiau kaip atsakyti į šį prašymą praktiškai? Apie tai JAV ir sąjungininkai pradėjo diskutuoti pernai balandį JAV oro bazėje Vokietijos Ramšteino mieste. Tokie susitikimai už uždarų durų vyksta iki šiol – kartą per mėnesį.
Gynybos ministrų susitikimas Ramšteino oro bazėje
Gynybos ministrų susitikimas Ramšteino oro bazėje / „Reuters“/„Scanpix“

Idėja sukurti bendrą bendradarbiavimo formatą kilo, kai JAV Gynybos departamentas suplanavo slaptą sekretoriaus Lloydo Austino vizitą į Ukrainą praėjus vos mėnesiui nuo Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios.

JAV Gynybos departamento Tarptautinio saugumo reikalų skyriaus vadovė Celeste Wallander pirmosiomis invazijos savaitėmis praleido daug laiko skambindama sąjungininkams, kad koordinuotų pagalbą Kyjivui. Tačiau greitai tapo aišku, kad pagalbos mastą būtų galima geriau suprasti tik tada, jei visi susivienytų.

Pirmasis susitikimas Ramšteino oro bazėje Vokietijoje įvyko 2022 metų balandžio 26 dieną, praėjus maždaug dviem mėnesiams po Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios.

Sąjungininkų susitikimas buvo surengtas po savaitės planavimo, jame susirinko 40 šalių atstovai. Sąjungininkai suprato, kad Ukraina kovoja ne tik už savo laisvę, bet ir prieš tironiją Europoje ir visame pasaulyje.

Šį formatą nuspręsta vadinti Ukrainos gynybos kontaktine grupe, tačiau šnekamojoje kalboje jis vis dar vadinamas „Ramšteino formatu“, net jei susitikimo dalyviai fiziškai susitinka NATO būstinėje ar tariasi virtualiu būdu.

Kas žinoma apie šį formatą, kuriame dalyvauja ir Lietuva?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis