COVID-19 Europoje vėl siaučia, tačiau tai niekam neberūpi

Vieno Romos knygyno klientai nekreipė jokio dėmesio į ant grindų priklijuotus apskritus lipdukus, raginančius saugotis COVID išlaikant „mažiausiai 1 metro atstumą“. „Tai – praeities dalykai“, – sakė 45 metų Silvia Giuliano, besidairanti po knygų minkštais viršeliais lentynas.
Paryžius
Paryžius / „The New York Times“/DMITRY KOSTYUKOV nuotr.

Ji buvo be kaukės ir raudonus lipdukus su perbrauktais spygliuotais koronaviruso burbulais pavadino artefaktais – „tokiais pat, kaip Berlyno sienos plytos“.

Visoje Europoje išblukę lipdukai, iškabos ir reklaminiai skydai atrodo kaip vaiduokliškos praeities kovų su COVID likučiai. Tačiau, visai kaip visur pastebimos mirtinų pandemijos dienų liekanos, virusas taip pat yra visur.

Visoje Europoje dažnai girdima, kad COVID perserga visi, nes omikrono atmainos subvariantas BA.5 visame žemyne jau sukėlė atvejų sprogimą.

Tačiau vyriausybės nesiima griežtų veiksmų, įskaitant ir anksčiau labai griežtas priemones taikiusias šalis – taip yra daugiausia todėl, kad jos nemato reikšmingo sunkių atvejų gausėjimo, perpildytų intensyviosios terapijos skyrių ar mirčių bangų. O europiečiai aiškiai padarė išvadą, kad reikės tiesiog gyventi su virusu.

Sėdynės su išblukusiais mėlynais ženklais, raginančiais Paryžiaus metro keleivius palikti šią vietą laisvą, beveik visada užimtos. Vokietijoje parduotuvėse ir restoranuose daugybė žmonių be kaukių ramiai praeina pro apiplyšusius ženklus su užrašu „Maskenpflicht“ („Kaukės privalomos“).

Į šiaurę nuo Madrido esančioje statybinių medžiagų parduotuvėje kasininkė, prieš atsisėdama už organinio stiklo pertvaros, vaikštinėja koridoriais be kaukės. Neseniai Noto mieste, Sicilijoje, kavinėje „Caffè Sicilia“ trijų skirtingų žmonių kojos mindė ant grindų nupieštą apskritimą, skelbiantį „Laikykitės saugaus atstumo“, kai tų kojų savininkai tuo metu mėgavosi raguoliais.

Be to, daugelis žmonių vėl keliauja – tiek Europoje, tiek iš už jos ribų, atnešdami labai reikalingų įplaukų iš turizmo daug pajamų gaunančioms šalims, kurioms reikia sustiprinti savo ekonomiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis