Nuo tada, kai pernai birželį šalyje mokyklos vėl duris atvėrė po daugiau nei du mėnesius trukusio nuotolinio mokymo, buvo dėstoma tik dalis pamokų.
Vėliau valstybinės mokyklos vėl buvo kelis kartus trumpam uždarytos, įskaitant atidėtą 2021 mokslo metų pradžią, o dauguma mokinių vis dar gali lankyti pamokas tik rotaciniu būdu, siekiant išvengti susibūrimų.
Švietimo ministrė Angie Motshekga sekmadienį teigė, kad dėl to 2020 metais vaikai išmoko 50–75 proc. mažiau nei praėjusių metų vidurkis.
Su koronavirusu susijusios mokymo pertraukos taip pat turėjo įtakos lankomumui – 2021 metais į mokyklas užrašyta 10 tūkst. mažiau vaikų nuo 7 iki 14 metų, rodo preliminari Pagrindinio ugdymo departamento analizė.
Į paruošiamąsias klases užregistruotų vaikų nuo 4 iki 6 metų skaičius taip pat buvo 25 tūkst. mažesnis nei tikėtasi, nors vidurinių mokyklų moksleivių skaičius pakito ne taip smarkiai.
„Dėl precedento neturinčių mokyklų uždarymų ir neplanuotų mokymo ir mokymosi trikdžių panaikinta visa pažanga, pasiekta per pastaruosius 20 metų“, – kalbėjo A.Motshekga.
Daugiausia mokinių sumažėjo skurdesnėse kaimo vietovėse ir miesteliuose, kur prieiga prie interneto yra ribota.
„Jei vaikai nebendrauja su mokytojais, ypač vaikai iš nepalankioje padėtyje esančių bendruomenių, mokymasis vyksta ne taip, kaip turėtų“, – pranešime sakė Pagrindinio ugdymo departamento specialistas Martinas Gustafssonas.
Jis pridūrė, kad pradinių klasių vaikai dalyvavo pamokose vidutiniškai tris dienas per savaitę ir šiemet jau praleido pusę planuotų pamokų.
PAR yra labiausiai Afrikos žemyne nuo pandemijos nukentėjusi šalis – čia patvirtinta daugiau nei 2,7 mln. koronaviruso atvejų ir daugiau nei 81 tūkst. mirčių.
Šiuo metu šalis kovoja su trečiąja COVID-19 banga, kuri, ekspertų įspėjimu, gali iš karto pereiti ir į ketvirtąją bangą.