D.Kuleba: Vakarai perėjo nuo abstrakčių perspėjimų prie konkrečių pasekmių apibūdinimo

Bendraudami su Rusija, kuri grasina panaudoti branduolinius ginklus, Vakarai perėjo nuo abstrakčių perspėjimų prie konkrečių pasekmių apibūdinimo. Šis požiūrio pokytis tapo svarbus branduolinio atgrasymo kontekste, Ukrainos televizijos TSN žinoms sakė šalies užsienio reikalų ministras Dmytro Kuleba.
Dmytro Kuleba
Dmytro Kuleba / AFP/ „Scanpix“ nuotr.

D.Kuleba pažymėjo, kad dar prieš invaziją Ukraina nurodė savo partneriams, kad jų perspėjimai Rusijai – pernelyg abstraktūs: „Rusai tai suprato kaip kvietimą, nes prezidentas Putinas supranta tik jėgos kalbą.“

„Ir kai Rusija paskleidė dezinformaciją apie „nešvarią bombą“, prezidentas ir aš daug kalbėjomės su tarptautiniais partneriais. Ir labai svarbu, kad partneriai pasakė: mes pranešėme Rusijos Federacijai, kas nutiks, jei ji griebsis branduolinio ginklo. Ir tai padarėme prezidentui Putinui suprantama kalba“, – sakė ministras.

Pasak jo, tai reiškia, kad „reikia keisti požiūrį – nuo abstrakčių grasinimų (mes jums ką nors padarysime, jei jūs tai padarysite) pereiti prie konkrečių pasekmių, kurioms Rusija negali pasirengti, kad išvengtų jų poveikio“.

Pasak D.Kulebos, tai rodo, Vakarai šią grėsmę vertina labai rimtai, tačiau Rusija ir toliau eskaluoja padėtį – pradėjo branduolines pratybas.

„Neturime jokio pagrindo teigti, kad Rusija dabar ruošiasi suduoti branduolinį smūgį. Tačiau jie neabejotinai eskaluoja šią temą, skatindami tam tikrą įvykių logiką“, – kalbėjo D.Kuleba.

Susirūpinimas dėl galimo Rusijos branduolinio ginklo panaudojimo Ukrainoje išaugo po to, kai Maskva pradėjo viešai kalbėti apie tariamą Kyjivo pasirengimą provokacijai naudojant „nešvarią bombą“. Ir Ukraina, ir Vakarai griežtai paneigė šiuos kaltinimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis