D.Trumpas ir H.Clinton – nepopuliarūs lenktynių į Baltuosius rūmus laimėtojai

Tai yra 2016 metų JAV prezidento rinkimų paradoksas: Hillary Clinton ir Donaldas Trumpas praktiškai yra užsitikrinę tarpusavio kovą per balsavimą lapkričio mėnesį ir vis dėl to abu yra labai nepopuliarūs.
Donaldas Trumpas ir Hillary Clinton
Donaldas Trumpas ir Hillary Clinton / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Du trečdaliai (65 proc.) rinkėjų nepalankiai vertina respublikonų pretendentą milijardierių ir tik ketvirtadalis (25 proc.) apie jį galvoja teigiamai, rodo neseniai atlikta „The Wall Street Journal“ ir NBC apklausa.

H.Clinton atveju 56 proc. ją vertina nepalankiai ir tik 32 proc. – palankiai, parodė ta pati apklausa.

CNN šią savaitę atlikta apklausa parodė, kad jų „nepopuliarumas“ yra atitinkamai 56 ir 49 procentai.

„Istoriškai tokio dalyko nesame matę, – sakė Ajonos koledžo politologė Jeanne Zaino. – Vienas dalykas būtų, jei turėtum vieną, bet čia ... abu favoritai.“

69 metų D.Trumpas, neprognozuojamas pašalietis politikos srityje, kuris niekada nėra dirbęs renkamame poste, nemažas rinkėjų grupes atstūmė įžeidimais moterims, meksikiečiams ir musulmonams.

Tuo tarpu labai patyrusiai ir apdairiai H.Clinton buvo sunku patraukti daug tų rinkėjų, kuriems sunku susieti save su šia 68 metų pretendente į Baltųjų rūmų šeimininkus.

Tad kaip šie du pretendentai išvis galėjo tapti tikėtinais savo partijų kandidatais?

„Tai susiję su tuo, kaip mes atrenkame kandidatus“, – sakė Kolumbijos universiteto profesorius Robertas Shapiro.

2012 metais tik 16 proc. balsuoti galėjusių amerikiečių dalyvavo pirminiuose partijų rinkimuose.

„Tie, kurie balsuoja pirminiuose rinkimuose ir partijų sueigose, dažniau būna aktyvistai ir ekstremistai (savose) partijose. Vidutinis amerikietis beveik nebalsuoja“, – sakė R.Shapiro.

Kadangi dėl Respublikonų partijos nominacijos varžėsi 17 pretendentų, D.Trumpui tereikėjo „labai mažo Amerikos rinkėjų segmento“, kad taptų savo partijos favoritu, pridūrė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis