Dėl „Mobilumo paketo“ į Europos Parlamentą kreipėsi penkių šalių transporto ministrai

Netylant prieštaravimams dėl Europos Sąjungos (ES) „Mobilumo paketo“ nuostatų penkių šalių – Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos – transporto ministrai kreipėsi į Europos Parlamento prezidentą Antonio Tajani, siūlydami pratęsti diskusijas dėl palankesnių sąlygų visam ES transporto sektoriui ir vieningai Europos rinkai ir nepriimti skubotų sprendimų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Eismas Vilniuje
Eismas Vilniuje / Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.

Ministrai išreiškė susirūpinimą, kad Europos Parlamento pozicijos priėmimas dėl „Mobilumo paketas“ baigiantis jo kadencijai, nepalikus laiko išsamioms diskusijoms ir kompromisų paieškai, turės neigiamų ilgalaikių pasekmių ne tik transporto sektoriaus, bet ir visos ES ekonomikos konkurencingumui.

„Mes negalime sutikti su dabartinėmis „Mobilumo paketo“ nuostatomis, kurios skaldo visą Europos transporto sektorių, užkerta kelią laisvam prekių ir krovinių judėjimui. Mes siekiame spręsti socialinius bei aplinkosauginius sektoriaus klausimus, išsaugoti vieningą ir efektyviai veikiančią Europos rinką, tačiau susiduriame su protekcionizmu ir siekiu įvesti kuo daugiau suvaržymų, kurie gali lemti skaudžias pasekmes tiek bendram transporto sektoriui, tiek visai ES ekonomikai“, – teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Nerimaujama, kad Europos Parlamento kadencijos pabaigoje galutinis balsavimas dėl visam Europos transporto sektoriui svarbaus sprendimo gali atsidurti labai įtemptoje europarlamentarų darbotvarkėje. Tikėtina, kad Europos Parlamento nariams gali pritrūkti laiko tinkamai ir atidžiai įsigilinti į dokumentą ir priimti tinkamą sprendimą.

Ministro R.Masiulio teigimu, skubotas „Mobilumo paketo“ priėmimas neabejotinai turėtų neigiamą poveikį vairuotojų socialinei gerovei, aplinkos apsaugai ir būtų žalingas Europos kelių transporto vidaus rinkai. Jis apsunkintų tolesnes derybas triloguose.

Lietuva jau ne kartą išreiškė nuogąstavimus, kad dabartinės „Mobilumo paketo“ paketo nuostatos nutolo nuo pradinio varianto, o šio paketo priėmimas turėtų neigiamas pasekmes visiems Europos bei nacionaliniams kelių vežėjų atstovams, profesinėms sąjungoms, kitoms ūkio šakoms, kurių veikla tiesiogiai priklauso nuo transporto paslaugų. Nesubalansuotos sąlygos skaudžiai paliestų ir daugiau nei 3 mln. darbuotojų, dirbančių transporto sektoriuje visoje Europoje.

Lietuvos, Lenkijos, Bulgarijos ir Vengrijos ministrai dėl žalingų „Mobilumo paketo“ nuostatų jau ne kartą reiškė susirūpinimą Europos Komisijos transporto ir judumo komisarei Violetai Bulc, Europos Parlamento Transporto komiteto pirmininkei Karimai Delli ir už „Mobilumo paketą“ atsakingiems šio komiteto nariams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų