Dėl viaduko katastrofos Italijos premjeras skelbia nepaprastąją padėtį, vis dar skaičiuojamos aukos

Trečiadienį Italijos premjeras Giuseppe Conte paskelbė 12-os mėnesių nepaprastąją padėtį Italijos Ligūrijos regione. Čia prieš dieną sugriuvo Morandi viaduko 200 metrų ilgio ruožas.
Italijoje sugriuvo greitkelio viadukas
Italijoje sugriuvo greitkelio viadukas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Naujausiais trečiadienį skelbiamais duomenimis, nelaimė nusinešė mažiausiai 39 žmonių gyvybes, praneša BBC.

Premjeras taip pat pažadėjo iš centrinių šalies fondų surinkti 5 mln. eurų katastrofos žalai padengti ir pridūrė, kad suderinus su mirusiųjų šeimomis šalyje bus paskelbta Nacionalinė gedulo diena.

„Tai yra siaubinga tragedija, kuri neturėjo įvykti šiuolaikinėje visuomenėje. Vyriausybė darys viską, kad tokios tragedijos vėl nepasikartotų“, – sakė premjeras.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Giuseppe Conte – naujasis Italijos premjeras
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Giuseppe Conte – naujasis Italijos premjeras

Ligūrijos regiono valdžia dar antradienį kreipėsi į premjerą prašydama paramos po regioną sukrėtusios tragedijos, kai apie 40 viaduku važiavusių automobilių jam sugriuvus krito iš 45 metrų aukščio.

Nelaimė, naujausiais duomenimis, nusinešė 39 žmonių gyvybes. Žuvusiųjų skaičius vis dar gali augti.

Katastrofos vietoje vis dar dirbančių gelbėtojų tikinimu, vilties po Morandi viaduko griuvėsiais rasti dar gyvų žmonių vis mažėja.

Nors nelaimės priežastis vis dar tiriama, Italijos vyriausybė trečiadienį pareiškė norinti nutraukti sutartį su kompanija, prižiūrinčia šalies greitkelius, ir skirti jai didžiulę baudą.

Naujoji koalicinė vyriausybė dėl incidento kaltina privačiojo sektoriaus įmonę „Autostrade per l'Italia“, priklausančią Italijos infrastruktūros bendrovei „Atlantia“.

Prognozuota tragedija

VIDEO: Tragedija Italijoje: sugriuvus viadukui žuvo mažiausiai 35 žmonės

Antradienį specializuotas inžinerijos tinklalapis „Ingegneri.info“ paskelbė straipsnį, kuriame pabrėžiama, kad viadukas Genujoje visuomet kėlė „abejonių dėl konstrukcijos“. Kaip teigiama, šios „tragedijos reikėjo laukti“.

Tinklapio pareiškimus palaikė Genujos universitete dirbantis gelžbetonio konstrukcijų profesorius Antonio Brencichas, atkreipęs dėmesį, kad tiltas nuolat turėjo būti remontuojamas.

„Jam buvo iškilusių didelių problemų dėl korozijos, susijusių su (statant) panaudotomis technologijomis. Morandi norėjo naudoti savo užpatentuotą technologiją, kuri vėliau nebebuvo naudojama ir paaiškėjo esanti nesėkminga“, – radijui „Capitale“ sakė A.Brencichas.

Šis profesorius jau seniai kritikavo E.Morandi projektą. 2016 metais jis sakė „Ingegneri.info“, kad viaduko statybos viršijo biudžetą, o blogai apskaičiavus betono klampumą nepavyko užtikrinti lygaus kelio paviršiaus. Šis trūkumas buvo pašalintas tik 9-ame dešimtmetyje.

Nelaimė įvyko, kai buvo vykdomi tolesni viaduko remonto darbai.

VIDEO: Užfiksuota Genujos mieste sugriuvusio viaduko katastrofos akimirka

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų