Vokietijos leidinio „Der Speigel“ ir Nyderlandų „Algemeen Dagblad“ žurnalistai, padedami atstovų iš tarptautinių tyrimų forumų „Correctiv“ ir „Bellingcat“, rekonstravo Rusijos Priešlėktuvinės gynybos 53-iosios brigados judėjimo trasą. Tai darant remtasi internete esančia informacija ir judėjimo liudininkais.
Here's members of the Russian 53rd brigade whose brigade shot down #MH17 with one of their Buks. Time to speak up? pic.twitter.com/uVTdUUKkWa
— Eliot Higgins (@EliotHiggins) January 9, 2015
Iš surinktų duomenų aiškėja, kad priešlėktuvines raketas turinti brigada birželio 23-iąją paliko savo dislokavimo vietą Kurske.
Liepos 17 dieną, kai buvo numuštas lėktuvas, viena iš mobiliųjų raketinių brigados platformų buvo kaip tik toje vietoje, iš kur ir numuštas lėktuvas, rašo „Der Spiegel“.
Antiraketinė sistema „Buk-M1“ buvo dislokuota netoli Snižnės miesto saugoti prorusiškų separatistų tankus nuo Ukrainos aviacijos atakų. Ataskaitos autoriai pateikia vietos gyventojų pasakojimus, kad jie girdėjo garsus, kurie paprastai lydi panašių raketų paleidimą.
Vienas iš separatistų lyderių patvirtino, kad jie turėjo du „Buk“ vienetus, tačiau patys nesugebėjo jais naudotis. Specialistai sutaria – priešlėktuvines sistemas aptarnavo Rusijos kariškiai. O turimos nuotraukos patvirtina, kad po tragedijos sistemos buvo iš ten išvežtos į Rusiją ir jose trūko vienos raketos.
Rusija bando įtikinti pasaulį, kad Malaizijos lėktuvą numušė ukrainiečių naikintuvas, bet ekspertai šią versiją atmeta kaip nesąmonę. Paleistos raketos yra mažesnės nei raketos „žemė-oras“ ir jų sprogimas palieka mažiau nuolaužų. Lėktuvo pažeidimai tuomet atrodytų kitaip.
Jeigu tiesa, kad tiek Vakarai, tiek Rusija gerai žino, kas sukėlė katastrofą, peršasi išvada – Amerika ir Vakarų Europa nėra suinteresuotos pateikti įrodymų, nenorėdamos įvaryti Vladimiro Putino į kampą, – rašo „Der Spiegel“.
Ataskaitos autoriai atkreipia dėmesį ir į tai, kad JAV iki šiol nėra pateikusi palydovinių nuotraukų, nors ir turi moderniausias sistemas, tikrai turėjusias užfiksuoti raketos paleidimą. Todėl amerikiečių bandymai laviruoti yra lyg žibalas į ugnį sąmokslų teorijų kūrėjams.
„Jeigu tiesa, kad tiek Vakarai, tiek Rusija gerai žino, kas sukėlė katastrofą, peršasi išvada – Amerika ir Vakarų Europa nėra suinteresuotos pateikti įrodymų, nenorėdamos įvaryti Vladimiro Putino į kampą. Rusijos prezidentas turėtų būti įvardintas kaip „apmokytojas ir įrangos tiekėjas nusikaltėliams, ant kurių sąžinės krenta 298 žmonių mirtis“, – rašo „Der Spiegel“.
Malaizijos oro linijų lėktuvas „Boeing 777“, skrisdamas iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą, buvo numuštas virš Rytų Ukrainos. Tragedijos metu liepos 17-ąją žuvo 298 keleiviai ir įgūlos nariai, daugiausia – Nyderlandų piliečiai. Nyderlandų prokuroras Fredas Westerbeke pernai gruodį pasakė, kad galutinės nelaimės tyrimo išvados bus pateiktos tik po metų.