Povandeninio aptikimo švyturio baterijos galiojimo laikas buvo pasibaigęs metais anksčiau, sakoma ataskaitoje, kurią parengė tarptautinė tyrėjų komanda, ištyrusi virtinę klausimų, tarp jų – to „Malaysia Airlines“ lėktuvo kapitono ir antrojo piloto asmeninius, psichologinius ir finansinius profilius, ir duomenis apie 10 salono įgulos narių.
Manoma, kad lėktuvas, kuriuo skrido 239 keleiviai ir įgulos nariai, pernai kovo 8 dieną nukrypo nuo savo kurso „Kvala Lumpūras-Pekinas“ ir nukrito kažkur Indijos vandenyne.
Ilgoje ataskaitoje, kuri buvo paskelbta per pirmąsias lėktuvo dingimo metines, neminima nieko, kas galėtų sukelti įtarimų dėl įgulos.
„Nebuvo jokių kapitono, pirmojo kapitono padėjėjo ir salono įgulos socialinės izoliacijos, įpročių ar interesų pasikeitimo, apsileidimo, piktnaudžiavimo narkotikais ar alkoholiu ženklų“, – sakoma ataskaitoje, kurioje nėra naujų dalykų dėl šios lėktuvo dingimo paslapties.
Tačiau ataskaitoje sakoma, kad ir civilinis radiolokatorius trumpą laiką matė nuo kurso nukrypusį lėktuvą. Ankstesniuose Malaizijos pareiškimuose buvo nurodoma, kad lėktuvas buvo stebimas tik per jos karinį radiolokatorių.
Tyrėjų ataskaitoje taip pat nurodoma, kad lėktuvo skrydžio duomenų savirašio povandeninio aptikimo švyturio baterijos galiojimo laikas turėjo baigtis 2012 metų gruodį. Tačiau pilotų kabinos pokalbių savirašio baterija buvo pakeista ir veikė.
Ataskaitoje pažymima, kad nors baterijos gali veikti ir pasibaigus oficialiam jų galiojimo laikui, jos gali prarasti efektyvumą, ir kad tai buvo „neapsižiūrėjimas“.
Ataskaitoje sakoma, jog oro bendrovė kaltino problemą kompiuterinėse sistemose, kurios stebi įrangą, ir jog po to ji visuose savo lėktuvuose atliko patikrinimus siekdama įsitikinti, kad įrašai yra tikslūs.
„Didelis mano rūpestis yra tai, kad (paieškos laivai) galėjo praplaukti virš lėktuvo, bet dėl to negirdėjo signalų“, – kalbėdamas apie minimą bateriją ir kol kas bevaises dingusio lėktuvo paieškas sakė Džakartoje dirbantis aviacijos konsultantas Gerry Soejatmanas.
Ataskaitoje daugiausia pakartojama tai, kas jau buvo žinoma.
Kitais atžvilgiais, pasak jo, ataskaitoje daugiausia pakartojama tai, kas jau buvo žinoma. „Nelabai yra ką analizuoti“, – sakė jis.
Ataskaitą parengusi tyrėjų komanda buvo suformuota kelios savaitės po lėktuvo dingimo, pagal Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (TCAO) reikalavimus, ir turėjo pateikti savo išvadas per vienus metus po lėktuvo dingimo.
Ataskaitoje taip pat apžvelgiama virtinė lėktuvo mechaninių sistemų ir kiekvienu atveju pažymima, kad, sprendžiant pagal prieinamus duomenis ir eksploatacijos įrašus, nėra nieko, kas keltų nerimą.
Vis dar neaišku, kodėl tas „Boeing 777“ nukrypo nuo kurso. Įtarimai buvo kritę ant piloto Zaharie Ahmado Shaho ir antrojo piloto Fariqo Abdul Hamido. Tarp kitų teorijų buvo mechaninės problemos ar pagrobimas.
Didžiausias dėmesys ataskaitoje buvo skiriamas su dingusiu lėktuvu susijusiems aviacijos saugumo klausimams. Tyrėjai netikrino duomenų apie 227 keleivius ar lėktuvo užgrobimo tikimybės.