Rodzal Daudas, kurį antradienį citavo Malaizijos laikraštis „Berita Harian“, sako, jog pranešimai apie tai, jog kariniai radarai užfiksavo pradingusį lėktuvą maždaug 2.40 val. ties Pulau Peraku šiauriniame Malakos sąsiaurio dalyje, yra klaidingi. Vis dėlto, anot jo, tikėtina, kad lėktuvas galėjo pasukti atgal.
Iš Kvala Lumpūro į Pekiną skridęs „Malaysia Airlines“ lėktuvas dingo sekmadienį. Juo skrido 239 žmonės.
Anksčiau pranešta, kad Vietnamo pareigūnai prisijungė prie dingusio „Malaysia Airlines“ lėktuvo paieškų. Tuo metu Vietnamas pranešė siaurinantis lėktuvo paieškos plotus.
„Mes laikinai sustabdėme kai kurias paieškas ir gelbėjimo operacijas, kol gausime informacijos iš Malaizijos“, – pranešė Vietnamo susisiekimo ministro pavaduotojas.
Paieška nukreipta į šiaurės vakarus
Dingusio Malaizijos lėktuvo paieška trečiadienį buvo nukreipta į šiaurės vakarus, Andamanų jūros link, toli nuo numatyto skrydžio maršruto.
Malaizija sulaukia vis daugiau kritikos, kad jos veiksmai yra padriki.
Jokio lėktuvo pėdsako nerasta nuo pat šeštadienio, kai jis dingo, o prieštaringa ir nepilna Malaizijos pareigūnų informacija įsiutino keleivių giminaičius, kurie turi kankintis laukdami naujienų apie dingusius artimuosius.
„Nepaliksime neišnaudotos jokios galimybės. Turime nagrinėti visas galimybes“, – žurnalistams sakė civilinės aviacijos vadovas Azharuddinas Abdul Rahmanas, patvirtindamas, kad paieška išplėsta į Andamanų jūrą, į šiaurę nuo Indonezijos Sumatros salos.
Jis nesakė, ar sprendimas išplėsti tarptautinę paiešką šimtus kilometrų į šiaurės vakarus nuo pradinės paieškos zonos yra pagrįstas kokiais nors tvirtais požymiais, kad lėktuvas gali būti ten.
Anksčiau pareigūnai paieškos zoną išplėtė į Malakos sąsiaurį prie Malaizijos vakarinių krantų, remdamiesi radiolokatorių duomenimis, rodančiais „galimybę“, kad lėktuvas galėjo pakeisti kursą ir nukrypti nuo numatyto kelio virš Pietų Kinijos jūros.
Antrasis pilotas ir jo moterys
„Malaysia Airlines“ antradienį pranešė, kad buvo „šokiruota“ vienoje Australijos naujienų laidoje pareikštų įtarimų apie praeityje įvykdytą pilotų kabinos saugumo pažeidimą, susijusį su dabar dingusio keleivinio lėktuvo antruoju pilotu.
Nieko tiksliai nežinant apie lėktuvo likimą, kilo daugybė įvairiausių spėlionių; tarp keliamų teorijų yra galima teroro ataka, sprogimas ore, gedimas, nukritimas į jūrą. Jokių įrodymų, kurie paremtų kurią nors šių teorijų, nėra.
Dingusiame lėktuve, kuriame skrido 239 žmonės, buvo ir 27 metų pirmasis kapitono padėjėjas Fariqas Abdul Hamidas, kuris drauge su vienu kitu pilotu 2011 metais pažeidė oro bendrovės taisykles skrydžio metu įsileisdamas į pilotų kabiną dvi jaunas moteris iš Pietų Afrikos Respublikos (PAR), Sidnėjuje įsikūrusiai televizijai „Nine Network“ sakė viena tų moterų.
Reportaže buvo parodytos tų moterų pilotų kabinoje nuotraukos, vienoje jų moterys įsiamžinusios su vyru, panašiu į Fariqą. Po 2001 metų rugsėjo 11-osios atakų Jungtinėse Valstijose keleiviams draudžiama skrydžio metu įeiti į pilotų kabiną.
Minimos moterys į pilotų kabiną pateko per valandos skrydį iš Tailando Puketo kurorto į Malaizijos sostinę Kvala Lumpūrą, buvo teigiama pranešime.
„Malaysia Airlines“ sužinojo apie įtarimus, pareikštus pirmajam kapitono padėjėjui Fariqui Abdul Hamidui, kuriuos mes vertiname labai rimtai. Esame šokiruoti šių įtarimų“, – sakoma oro bendrovės pareiškime.
Nesant informacijos apie lėktuvo likimą, kilo daugybė įvairiausių spėlionių; tarp keliamų teorijų yra galima teroro ataka, sprogimas ore, gedimas, nukritimas į jūrą.
Jokių įrodymų, kurie paremtų kurią nors šių teorijų, nėra.
„Malaysia Airlines“ nurodė, kad Fariqas Abdul Hamidas bendrovėje pradėjo dirbti 2007 metais.
Kinijai nepatinka „chaotiška“ informacija
Prieštaringa informacija apie oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvo, kuris praeitą savaitę dingo skraidindamas 239 žmones, kursą yra „gana chaotiška“, trečiadienį pastebėjo Kinijos užsienio reikalų ministerijos atstovas.
Paklaustas apie pranešimus, kad į Pekiną skridęs reiso MH370 laineris galbūt buvo pasukęs atgal į Kvala Lumpūrą, atstovas Qin Gangas sakė žurnalistams: „Pastebėjome, kad Malaizijos pusė vėliau paneigė tą informaciją.“
„Taigi, dabar yra daug informacijos, kuri gana chaotiška. Taigi, šiuo metu mums irgi sunku patvirtinti, kas yra tikslu, o kas – ne“, pridūrė jis.