Šeštadienį Kinijos laivas pietinėje Indijos vandenyno dalyje užfiksavo signalą, kuris, kaip manoma, gali priklausyti dingusio lėktuvo juodajai dėžei. Apie šį signalą pasirodė prieštaringos informacijos – nors iš pradžių teigta, kad signalą gali skleisti prieš keturias savaites pradingęs lėktuvas, vėliau Kinijos naujienų agentūra „Xinhua“ paskelbė, jog signalas neatpažintas kaip priklausantis dingusio orlaivio juodajai dėžei.
CNN remdamasi šaltiniu Malaizijos Vyriausybėje skelbia, kad dingęs lėktuvas neskrido Indonezijos oro erdvėje. Tai nustatyta gavus radarų duomenis iš kaimyninių valstybių.
Neatmetama, kad maršrutą palei pat skirtingų šalių oro erdves lėktuvas specialiai pasirinko siekdamas išvengti būti užfiksuotas radarų.
Signalas fiksuotas dar kartąDingusio lėktuvo ieškantys Australijos tyrėjai šeštadienį pakartotinai užfiksavo signalą, praėjus kelioms valandoms po to, kai jį fiksavo Kinijos laivas. paieškai vadovaujančio Jungtinio agentūrų koordinavimo centro vadovas Angusas Houstonas tai pavadino „svarbiu ir padrąsinančiu atradimu“, tačiau perspėjo, kad informaciją reikia tikrinti.
„Šeštadienį pakartotinis signalas dar kartą buvo fiksuotas mažiau nei už dviejų kilometrų nuo tos vietos, kur jis išgirstas pirmą kartą“, – sakė jis.
Ir šįkart kas minutę besikartojantys signalai buvo girdimi apie pusantros minutės.
Sekmadienį paieškos grupės bandys patikrinti šio signalo šaltinį. Tai daroma ypatingos skubos tvarka, nes brangi kiekviena valanda: praėjus mėnesiui po avarijos juodosios dėžės išsijungia ir jas rasti gali tapti nebeįmanoma.
Į vietą, kur nustatytas signalas, sekmadienį vyksta Didžiosios Britanijos laivas „HMS Echo“, taip pat Australijos laivas „Ocean Shield“, turintis pačią naujausią techniką. Šie laivai į signalo vietą turėtų atplaukti pirmadienį anksti ryte.
Paieškoms talkins apie 10 lėktuvų ir 13 laivų. Iš viso planuojama patikrinti apie 216 tūkst. kvadratinių kilometrų teritoriją.
Sutampa dažnis
Tai daroma ypatingos skubos tvarka, nes brangi kiekviena valanda: praėjus mėnesiui po avarijos juodosios dėžės išsijungia ir jas rasti gali tapti nebeįmanoma
Prielaidas, kad gautas signalas priklauso sudužusio lėktuvo juodajai dėžei sustiprina tai, kad signalo dažnis – 37.5 kHz per sekundę – sutampa su tuo, kurį anksčiau yra fiksavę skrydžių radarai.
Kinijos laivas tuos impulsus užfiksavo plaukiodamas regione, kurio koordinatės – apie 25 laipsniai pietų platumos ir 101 laipsnis rytų ilgumos.
„Įtartinas impulsinis signalas, kurį priėmė „Haixun 01“, kol kas neatpažintas“, – sakoma Kinijos jūrų paieškų ir gelbėjimo centro pranešime, kuris buvo paskelbtas tos tarnybos oficialioje paskyroje viename socialiniame tinkle.
Kinijos televizija pranešė, kad kas sekundę besikartojantys signalai truko apie pusantros minutės.
Taip pat Kinijos žiniasklaida skelbia, kad Kinijos oro pajėgų lėktuvų pilotai netoli paieškų teritorijos – vandenyno vietoje nuo Perto nutolusioje apie 2,7 tūkst.kilometrų – pastebėjo plūduriūjančius baltos spalvos objektus.
CNN praneša, kad pranešimuose skelbiamas standartinis tokio tipo lėktuvų juodųjų dėžių skleidžiamas pavojaus signalo dažnis.
Paieškose šeštadienį apie 10 karinių lėktuvų, trys civiliniai orlaiviai ir 11 laivų naršė atokų 217 tūkst. kvadratinių kilometrų plotą už maždaug 1 700 kilometrų į šiaurės vakarus nuo Perto.
Tyrėjų nuomone, 239 žmones skraidinęs Malaizijos laineris, dingęs kovo 8 dieną pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną, nukrito į vandenyną kažkur toje zonoje.