E.Macronas gina „Europos politinės bendruomenės“ idėją

Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas ketvirtadienį gynė savo idėją kurti „Europos politinę bendruomenę“, kuriai priklausytų į Europos Sąjungą siekiančios įstoti valstybės, teigdamas, kad tokia struktūra nebūtų alternatyva narystei bloke.
Emmanuelis Macronas
Emmanuelis Macronas / „Scanpix“/„SIPA“ nuotr.

Gegužės 9 dieną E.Macronas sukėlė ažiotažą Ukrainoje savo pareiškimu, kad karo draskomai šaliai gali prireikti „dešimtmečių“, kad įstotų į ES. Vietoje to jis paragino Kyjivą siekti narystės „Europos politinėje bendruomenėje“ – savotiškame ES laukiamajame.

Kaip prieš derybas su Moldovos prezidente Maia Sandu Eliziejaus rūmuose sakė prancūzų lyderis, jis siūlo „sukurti naują mūsų bendradarbiavimo struktūros sistemą, jungiančią demokratines Europos valstybes, kurios laikosi pagrindinių mūsų vertybių ir siekia ar nesiekia įstoti į Europos Sąjungą“.

„Ši bendruomenė nėra alternatyva narystės procesui, o veikiau jos papildymas,.. leidžiantis mums ryžtingiau struktūrizuoti mūsų politinius, energetinius ir investicinius santykius su keliomis to norinčiomis šalimis“, – pabrėžė E.Macronas.

Eliziejaus rūmų šeimininkas jau trečią kartą priėmė M. Sandu Paryžiuje.

Prezidentė gyrė „politinės bendruomenės“ idėją, kuri, jos nuomone, galėtų suteikti impulsą Moldovos siekiui įstoti į Europos Sąjungą.

„Moldova yra europietiškos istorijos šalis, kurios ateitis neabejotinai bus europinė“, – kalbėjo ji apie buvusią Sovietų Sąjungos respubliką, įsiterpusią tarp Ukrainos ir ES priklausančios Rumunijos.

„Suprantame, kad narystės procesas yra ilgas ir sudėtingas, reikalaujantis daug pastangų ir darbo. Mes neieškome trumpiausių kelių“, – pridūrė M.Sandu.

Moldova ir Sakartvelas kovą, kiek vėliau nei Ukraina, pateikė oficialias paraiškas dėl narystės ES.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis