EK pirmininkė: Karolio III karūnavimas – „stabilumo ir tęstinumo simbolis“

Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen karaliaus Karolio III karūnavimą šeštadienį pavadino „ilgalaikio britų monarchijos stiprumo įrodymu“.

„Stabilumo ir tęstinumo simbolis. Sveikinu karalių Karolį III ir karalienę Camillą“, – parašė ji socialiniame tinkle „Twitter“, prie šio įrašo pridėjusi savo nuotrauką, padarytą per Vestminsterio abatijoje vykusią ceremoniją.

Karolis III šeštadienį per iškilmingą renginį, pasižymintį tūkstantmetėmis tradicijomis, simbolika ir pompastika, bet pritaikytą XXI amžiui, buvo karūnuotas Jungtinės Karalystės ir dar 14 Sandraugos šalių monarchu.

Kenterberio arkivyskupui Justinui Welby 12 val. 2 min. (14 val. 2 min. Lietuvos laiku) uždėjus ant 74 metų Karolio III galvos auksinę Šv. Eduardo karūną – senovinį šventą monarcho valdžios simbolį – 2,3 tūkst. Vestminsterio abatijoje susirinkusių žmonių ir didžiulės minios lauke šaukė „Dieve, sergėk karalių“.

Ši akimirka taip pat buvo palydėta šūvių salvėmis ir – visoje šalyje – bažnyčių varpų dūžiais.

Netrukus Kenterberio arkivyskupas per paprastesnę ceremoniją karūnavo ir Karolio III 75 metų žmoną Camillą, nuėjusią ilgą viešą kelią iki karalienės konsortės ir, galiausiai, karalienės.

Karolio III, kuris JK soste pakeitė pernai rugsėjį mirusią motiną Elžbietą II, karūnacija yra pirmoji JK nuo 1953 metų, be to, tai pirmoji karaliaus karūnacija nuo 1937-ųjų. Šeštadienio renginys yra tik antra per televiziją rodoma karūnacija ir pirmoji, transliuojama per spalvotą televiziją bei internetu.

VIDEO: „Dieve, saugok Karalių!“: istorinė akimirka – Karolis III tapo karaliumi

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis