Ekspertai: palestiniečių rinkimų atidėjimas kelia pavojų M.Abbaso ir „Hamas“ ryšiams

Palestiniečių prezidento Mahmudo Abbaso sprendimas neribotam laikui atidėti rinkimus galėtų vėl pakurstyti įtampą tarp jo pasaulietiško judėjimo „Fatah“ ir islamistų „Hamas“, o tai padidintų spaudimą M. Abbasui paskirti naują rinkimų datą, sako ekspertai.
Mahmudas Abbasas
Mahmudas Abbasas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Praėjusią savaitę M. Abbasas paskelbė, kad palestiniečių parlamento ir prezidento rinkimai, planuoti atitinkamai gegužę ir birželį, turėtų būti surengti tik tada, kai Izraelis užtikrins balsavimą aneksuotoje Rytų Jeruzalėje.

Palestiniečių rinkimų nėra buvę jau 15 metų.

Dar prieš M. Abbaso pranešimą apie atidedamus rinkimus jo kritikai prognozavo, kad jis galėtų pasinaudoti sudėtingu Jeruzalės klausimu kaip pretekstu atidėti rinkimus, kuriuose „Fatah“ tikriausiai būtų pasirodęs prastai.

Strateginių studijų centro „Palestinian Center for Policy and Survey Research“ (PSR) direktorius Khalilas Shikaki naujienų agentūrai AFP sakė, kad 85 metų palestiniečių prezidentas dabar patvirtino šiuos įtarimus.

„Aišku, kad tai (rinkimų atidėjimas) labiau susiję su lūkesčiais dėl rinkimų rezultatų, o ne su Jeruzalės klausimu“, – sakė Kh. Shikaki.

„Fatah“, kontroliuojantis okupuotame Vakarų Krante įsikūrusią Palestinos Autonomiją, rinkimus sušaukė siekdamas gerinti ryšius su senu priešininku „Hamas“, valdančiu Gazos Ruožą.

Tačiau artėjant rinkimų datoms „Hamas“ atrodė geriau organizuotas nei „Fatah“. Pastarasis taip pat susidūrė su atskilusių grupių, kurias remia įtakingi buvę judėjimo nariai, metamais iššūkiais.

Kh. Shikaki vienašališką M. Abbaso sprendimą atidėti rinkimus pavadino „labai destruktyviu“.

„Palestiniečius sužlugdė ne Izraelis, o Abbasas. Jis priima šį sprendimą“, – sakė Kh. Shikaki.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis