EP griežtina lobistinės veiklos taisykles buvusiems nariams

Europos Parlamentas (EP), reaguodamas į ES sukrėtusį kyšininkavimo skandalą, pirmadienį nusprendė uždrausti buvusiems nariams šešis mėnesius po pasitraukimo iš pareigų užsiimti lobistine veikla tarp įstatymų leidėjų.
Europos parlamentas
Europos parlamentas / „AP“/„Scanpix“

Reforma vykdoma EP susidūrus su skandalo, susijusio su tariamu jo narių papirkimu, pasekmėmis, kuriems, kaip teigiama, buvo sumokėta siekiant skatinti Kataro ir Maroko interesus.

Besiplečiančios baudžiamosios bylos epicentre atsidūrė buvęs europarlamentaras iš Italijos Pieras Antonio Panzeri, kuris prisipažino atlikęs svarbų vaidmenį perduodant pinigus parlamentarams.

Tyrimas susijęs su įtariamais Kataro ir Maroko bandymais įgyti įtakos Europos Sąjungos įstatymų leidybos institucijoje, visų pirma bandant sušvelninti kritiką dėl darbo teisių padėties prieš 2022-aisiais Katare rengtą pasaulio futbolo čempionatą.

Persvarstytose taisyklėse, kurios įsigalios nuo gegužės 1 dienos, nustatomas „atsitraukimo laikotarpis“, per kurį buvusiems nariams bus uždrausta šešis mėnesius po jų kadencijos pabaigos užsiimti lobistine veikla EP.

Buvę nariai, kurie vėliau nuspręs užsiimti lobistine ar atstovavimo veikla Europos Parlamente, „turės užsiregistruoti Skaidrumo registre“, sakoma pranešime.

„Todėl jie neturės teisės naudotis prieigos teisėmis ir galimybėmis, suteiktomis jiems kaip buvusiems [Europos Parlamento] nariams“, – priduriama pranešime, kuriame patikslindama, kad kitos priemonės bus išnagrinėtos artimiausiomis savaitėmis.

Skandalas, liaudyje vadinamas „Katargeitu“, kilo gruodį, kai belgų tyrėjai per virtinę kratų Briuselio rajone paėmė 1,5 mln. eurų grynaisiais.

Europos Parlamentas jau pažadėjo daugybę reformų, kuriomis bus siekiama apriboti užsienio įtaką.

Kataras ir Marokas neigia dalyvavę šiame skandale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis