Rusijos vykdoma dezinformacijos kampanija, nukreipta prieš karą Ukrainoje, ir gruodį kilęs korupcijos skandalas dėl galimų Kataro ir Maroko bandymų paveikti EP sprendimus savo naudai, padidino baimę, kad į rinkiminį procesą įsitrauks išorės subjektai.
Europos Parlamento išplatintame pranešime teigiama, kad „EP nariai siūlo uždrausti ne Europos Sąjungoje įsikūrusiems subjektams finansuoti politinę reklamą ES“.
Tai būtų vienas iš politinės reklamos taisyklių pakeitimų, kuriuos Europos Komisija pasiūlė 2021 metais po britų bendrovės „Cambridge Analytica“ skandalo.
2018 metais paaiškėjo, kad „Cambridge Analytica“ pasinaudojo dešimčių milijonų „Facebook“ vartotojų asmeninius duomenis vykdydama kampaniją, skirtą daryti poveikį JAV ir Jungtinės Karalystės rinkėjams.
Prieš patvirtinant galutinį teisės aktą, dėl EP pasiūlymo turės dar būti surengtos derybos su įstatymų leidėjais, Bendrijos valstybėmis narėmis ir EK.
Europos Parlamento nariai taip pat siekia apriboti asmens duomenų naudojimą internetinei politinei reklamai.
„Reklamos tiekėjai galės naudoti tik tuos asmens duomenis, kurie buvo aiškiai pateikti internetinei politinei reklamai“, – nurodė EP.
Taip pat siekiama palengvinti prieigą prie informacijos apie tai, kas finansuoja reklamą, kiek ji kainuoja ir iš kur gaunami pinigai.
Europos Sąjunga 2024-aisiais planuoja surengti rinkimus į Europos Parlamentą.