ES aiškinasi, kaip skaitmeninės platformos rekomenduoja turinį vartotojams

Europos Sąjunga (ES) išreiškė susirūpinimą dėl „Snapchat“, „TikTok“ ir „YouTube“ skelbiamo žalingu laikomo turinio ir trečiadienį paprašė šių skaitmeninių platformų pateikti daugiau informacijos apie tai, kaip jos rekomenduoja turinį vartotojams.
DADO RUVIC / REUTERS
DADO RUVIC / REUTERS

Europos Komisija teigė, kad šios trys platformos turi „pateikti daugiau informacijos apie savo rekomendavimo sistemų struktūrą ir veikimą“.

Šias sistemas platformos naudoja siekdamos pateikti asmeniškai vartotojui pritaikytą turinį.

Ši užklausa buvo pateikta pagal svarbų teisės aktą, vadinamą Skaitmeninių paslaugų aktu (SPA), reikalaujančiu, kad platformos labiau apsaugotų savo vartotojus, ypač nepilnamečius.

ES nori, kad „YouTube“ ir „Snapchat“ pateiktų „išsamią informaciją apie parametrus, kuriuos jų algoritmai naudoja rekomenduojant turinį“, ir vaidmenį, kurį jie atlieka „didinant“ tam tikrą sisteminę riziką, taip pat ir susijusią su nepilnamečiais ar vartotojų psichikos sveikata.

Pagal SPA platformos privalo mažinti tokių sistemų keliamą riziką.

EK taip pat nori sužinoti, kokių priemonių ėmėsi abi platformos, kad sumažintų savo algoritmų įtaką neapykantos kalbos sklaidai ir narkotikų platinimui.

Tuo metu „TikTok“ paprašyta pateikti daugiau informacijos apie priemones, kurių imtasi „siekiant išvengti piktavališkų veikėjų manipuliavimo paslauga ir sumažinti riziką, susijusią su rinkimais, žiniasklaidos pliuralizmu ir pilietiniu diskursu“.

„Snapchat“, „TikTok“ ir „YouTube“ turi įvykdyti prašymą iki lapkričio 15 dienos.

Vienas aukšto rango ES pareigūnas teigė, kad Komisija nori suprasti, kokias kontrolės priemones taiko platformos ir „kiek ši kontrolė veiksminga“. Pasak jo, EK nori gauti prieigą prie „daugybės vidaus dokumentų apie atliktus bandymus“.

Šis prašymas yra pirmas žingsnis galimoje atitikties procedūroje, tačiau pats savaime nereiškia, kad buvo pažeistas teisės aktas, ir nėra žingsnis link nuobaudos.

Kalbintas aukšto rango pareigūnas teigė, kad ES įtaria pažeidimą, tačiau pabrėžė, kad platformos turės galimybę padaryti pakeitimus, kad ištaisytų susirūpinimą keliančius klausimus.

„Dažnai matome, kad įmonės iš tikrųjų pasitaiso po prašymo pateikti informaciją“, – nurodė jis.

ES taip pat nagrinėja turinio rekomendavimo sistemas pagal SPA pradėtuose tyrimuose dėl „TikTok“, „AliExpress“, „Facebook“ ir „Instagram“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis