ES patvirtino draudimą naikinti neparduotus drabužius

Europos Parlamentas ir Europos Sąjungos valstybės narės antradienį paskelbė naujas taisykles, įskaitant draudimą naikinti neparduotus drabužius, kuriomis siekiama kovoti su greitąja mada ir mažinti atliekų kiekį.
AFP-Scanpix nuotr.
AFP-Scanpix nuotr.
Temos: 1 Tvarumas

Naujosiomis taisyklėmis, kurias pirmą kartą praėjusiais metais pasiūlė Europos Komisija, nustatomi griežtesni reikalavimai siekiant užtikrinti, kad gaminiai ilgiau tarnautų, būtų lengviau pataisomi ir perdirbami.

Įstatymu draudžiama naikinti neparduotus tekstilės gaminius ir avalynę. Jis bus pradėtas taikyti praėjus dvejiems metams nuo įsigaliojimo. Visgi vidutinio dydžio įmonėms šešerius metus bus taikoma išimtis, o mažesnėms draudimas išvis nebus netaikomas.

Komisija taip pat turės įgaliojimus taikyti draudimą ne tik drabužiams ir avalynei, bet ir kitiems neparduotiems produktams.

„Atėjo laikas nutraukti mūsų planetai, sveikatai ir ekonomikai tokį žalingą modelį „imk, pagamink, išmesk“, – sakė europarlamentarė Alessandra Moretti (Alesandra Moreti), inicijavusi teisės akto priėmimą Parlamente.

„Nauji gaminiai bus kuriami taip, kad būtų naudingi visiems, tausotų mūsų planetą ir saugotų aplinką“, – pridūrė ji.

Įstatyme taip pat bus nustatyti konkretūs reikalavimai pagrindinėms vartojimo prekėms, kad būtų užtikrintas jų ilgaamžiškumas. Prioritetas bus teikiamas didelį poveikį aplinkai darantiems gaminiams, įskaitant drabužius, baldus, čiužinius ir elektronikos prekes.

Prekės taip pat turės būti parduodamos su skaitmeniniu gaminio pasu, kuris galėtų būti QR kodas, padedantis vartotojams priimti informacija paremtus sprendimus dėl pirkimo.

Pagal naująsias taisykles didelės įmonės taip pat turės kasmet pranešti, kiek savo produkcijos išmetė, ir nurodyti priežastis, kodėl tai padarė. ES tikisi, kad tai paskatins įmones atsisakyti tokių veiksmų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis