Europos Komisija pranešė, kad „TikTok“ ir „YouTube“ išsiuntė oficialius prašymus pateikti informaciją.
Tai pirmas žingsnis vykdant procedūras, pradėtas pagal naująjį ES skaitmeninio turinio įstatymą.
ES vykdomoji institucija teigė norinti sužinoti, kokių priemonių dalijimosi vaizdo įrašais platformos ėmėsi, kad laikytųsi Skaitmeninių paslaugų akto (DSA), visų pirma dėl pavojaus vaikų psichinei ir fizinei sveikatai.
DSA yra platesnių ES pastangų reguliuoti didžiąsias technologijų kompanijas dalis. Skaitmeninės milžinės raginamos efektyviau kovoti su neteisėto ir žalingo turinio plitimu bei dezinformacija.
Už pažeidimus platformoms gresia baudos, kurios gali siekti iki šešių procentų pasaulinės apyvartos.
Kinijos bendrovei „ByteDance“ priklausanti „TikTok“ ypač populiari tarp jaunesnių naudotojų, o „YouTube“ priklauso „Alphabet“ skaitmeninei imperijai, kuriai priklauso ir „Google“.
Abi bendrovės turi pateikti atsakymus iki lapkričio 30 dienos.
Eurokomisaras Thierry Bretonas (Tjeri Bretonas) rugpjūtį pareiškė, kad „vaikų apsauga bus DSA vykdymo užtikrinimo prioritetas“.
Įstatymu taip pat uždrausta tikslinė reklama, skirta nepilnamečiams iki 17 metų.
ES jau pradėjo tirti „TikTok“, „X“ ir „Facebook“ patronuojančiąją įmonę „Meta“ dėl dezinformacijos po spalio 7-osios „Hamas“ išpuolio Izraelyje.
Griežtesni suvaržymai
DSA taip pat reikalauja, kad technologijų milžinės dėtų daugiau pastangų kovodamos su nelegalių prekių plitimu.
Pirmadienį EK paskelbė pradedanti tyrimą dėl to, kokias priemones Kinijos el. prekybos milžinė „AliExpress“ naudoja, kad internete apsaugotų savo klientus nuo neteisėtos produkcijos, įskaitant padirbtus vaistinius preparatus.
DSA įsigaliojo rugpjūtį 19 svetainių, kurias ES įvardijo kaip labai dideles platformas, turinčias daugiau kaip 45 mln. aktyvių naudotojų per mėnesį, įskaitant „Google Search“, „Facebook“, „Instagram“, „TikTok“, „YouTube“, „Amazon“ ir „Apple“ „AppStore“.
Mažesnės skaitmeninės įmonės turės laikytis DSA nuo kitų metų vasario, kai ES valstybės narės bus įsteigusios nacionalines priežiūros institucijas.
„TikTok“ ir „YouTube“ taip pat yra tarp 22 paslaugų, kurias ES rugsėjį įtraukė į sąrašą dėl griežtesnių verslo apribojimų pagal kitą, Skaitmeninių rinkų aktą (DMA). Įmonės turi pradėti laikytis visų DMA reikalavimų nuo 2024 metų kovo.