Europiečiai mažiau linkę dalintis netikromis naujienomis – štai kodėl

Jeigu šios savaitės pradžioje atsivertėte laikraštį Jungtinėje Karalystėje, tikriausiai pastebėjote neįprastai didelį skelbimą, kuriame pateikiami patarimai, kaip pastebėti „netikras žinias“. Artėjant kitą mėnesį vyksiantiems parlamento rinkimams, „Facebook“ išsipirko puslapio dydžio reklamas didžiuosiuose britų laikraščiuose, rašo PRI.
„Facebook“ reklama
„Facebook“ reklama / Nuotr. iš „Twitter“

Praėjusį mėnesį „Facebook“ tą patį padarė Prancūzijoje – prieš šalies prezidento rinkimus. Tokia pati akcija pradėta ir Vokietijoje.

„Žmonės nori matyti teisingą informaciją „Facebooke“, ir mes taip pat. Todėl darome viską, ką galime, kad kovotume su netikrų žinių problema“, – pranešime spaudai cituotas Simonas Milneris, „Facebooko“ politikos direktorius Jungtinėje Karalystėje.

Tyrimai rodo, kad interneto vartotojai kai kuriose Europos valstybėse yra mažiau linkę internete dalintis netikromis žiniomis nei amerikiečiai. Visgi „Facebookas“ ir kitos socialinių tinklų kompanijos sulaukia vis daugiau spaudimo iš Europos lyderių, kad reikia griežčiau spręsti ne tik netikrų žinių, bet ir rasistinių žinučių bei žinučių,,skatinančių neapykantą ar smurtą, problemą.

„Manau, kad Europoje dar gyva atmintis ir suvokimas, kokios pasekmės gali laukti, jeigu bus leidžiama plisti neapykantos propagandai, – teigia Zeynepas Tufekci, Šiaurės Karolinos profesorius, nagrinėjantis technologijų poveikį politikai ir visuomenei. – Jie pergyveno Pirmąjį, Antrąjį pasaulinius karus, ir jie stipriau intuityviai reaguoja į pasekmes, kurios kyla, jeigu nebaudžiama už propagandą ir kalbas, kurios skatina smurtą, dezinformaciją.“

„Facebook“ taip pat paskelbė, kad ištrynė dešimtis tūkstančių netikrų feisbuko profilių taip pat pranešė, kad visame pasaulyje pasamdys 3 tūkst. žmonių, kurie stebės smurtą ir neapykantą skatinantį turinį socialiniame tinkle.

Z.Tufekci nuomone, „Facebookas“ galėtų imtis daugiau veiksmų, kad stabdytų netikrų žinių plitimą savo puslapyje. Tarp jo siūlomų žingsnių – atverti savo duomenis nepriklausomiems tyrėjams bei etikos komisijai.

„Nesakau, kad jie sugaudys kiekvieną dalyką, – sako jis. – Nesakau, kad už tai nėra atsakingi vartotojai. Nesakau, kad svarbi šios temos dalis yra poliarizacija... Bet sakau, kad jie turi imtis vaidmens, kuris būtų žymiai konstruktyvesnis nei reklamų pirkimas ir sakymams mums, kad būtume geresni.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų