Europos Parlamentas ragina kovoti su Rusijos propaganda

Europos Parlamentas trečiadienį perspėjo dėl Rusijos skleidžiamos „priešiškos propagandos“ prieš ES augimą ir paragino Briuselį sugriežtinti kovą su dezinformacija.
Propaganda Rusijoje
Rusija / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Parlamentarai pritarė rezoliucijai, smerkiančiai tokias Kremliaus žiniasklaidos priemones kaip televizijos kanalas RT (buvęs „Russia Today“) ir naujienų agentūra „Sputnik“ už „visiškai suklastotų“ naujienų skelbimą.

Jie paragino Europos Sąjungą sustiprinti savo „mažas“ strateginės komunikacijos pajėgas, kurios buvo suformuotos siekiant atremti dezinformaciją, išaugus įtampai ES ir Rusijos santykiuose dėl konflikto Ukrainoje.

Europos Parlamento nariai pareiškė, kad jie yra „rimtai susirūpinę dėl greito Kremliaus inspiruotos veiklos plitimo Europoje, ypač dėl dezinformacijos ir propagandos, siekiant išsaugoti arba padidinti Rusijos įtaką ir suskaldyti ES“.

Šiam pasiūlymui pritarė 304 parlamentarai, 179 balsavo prieš ir 208 susilaikė.

Parlamentarai perspėjo, kad Kremlius naudoja „platų spektrą įrankių ir instrumentų“, ekspertus, komisijas ir „pseudo naujienų agentūras“, skleisdamas neteisingą informaciją.

Rezoliucijoje sakoma, kad 2014 metais Rusijai aneksavus Krymą, Kremlius sustiprino savo pastangas „mesti iššūkį demokratinėms vertybėms, padalinti Europą, užsitikrinti paramą namuose ir sukurti ES rytinių kaimyninių valstybių kaip žlugusių/silpnų valstybių įspūdį“.

Joje priduriama, kad Rusijos vyriausybė taip pat finansuoja politines partijas ES ir palaiko „antieuropines pajėgas“, kaip kraštutinių dešiniųjų partijos ir populistinės grupuotės.

Parlamentas taip pat perspėjo dėl propagandos, kurią skleidžia džihadistų grupuotės „Islamo valstybė“, „al Qaeda“ ir kiti nevalstybiniai subjektai.

Jis paragino ES valstybes labiau pasistengti, kovojant su IS ir kitų grupuočių pastangomis radikalizuoti Europos jaunimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis