Kanalą kertančio tunelio operatoriai pranešė, jog pernai tunelis uždirbo 40 milijonų eurų. Tai tik antri pelningi metai per visą tunelio gyvavimo istoriją, skelbia „The Guardian“.
Didžiąją savo egzistencijos dalį tunelis buvo prasiskolinęs. Tai paaiškintina itin brangiai atsiėjusiomis povandeninėmis statybomis Prancūzijos ir Britanijos pakrantėse.
Itin didelius sunkumus eurotunelis patyrė po pernai rudenį įvykusio gaisro.
„Nepaisant rugsėjo incidento, 2008-ieji užbaigė finansinio netikrumo erą“, – tvirtina Jacquesas Gounonas, eurotunelio vadovas. „Maksimizuodami veiklos efektyvumą ir apribodami kaštus sugebėjome uždirbti. Pagaliau galime apdovanoti savo ištikimus akcininkus“.
Tunelio statybos devintajame dešimtmetyje buvo finansuotos maždaug 4000 akcininkų, kurie šiam tikslui paskyrė po 5250 svarus. Kiekvienam jų buvo suteikta teisė už simbolinę vieno svaro kainą tuneliu naudotis iki 2082-ųjų metų. Tačiau gelbėdamasis nuo bankroto eurotunelis 2007-aisias lengvatas panaikino bei ėmėsi daugelio kitų taupymo priemonių.
2005-aisiais akcininkai netgi buvo sukilę. Tuomet suderėta tunelio valdymą perduoti Gounonui.
Pernai Eurostar kompanijos traukiniais tuneliu keliavo daugiau nei devyni milijonai keleivių. Tai eurotunelio rekordas.