„Facebook“ apsisprendė kovoti su netikrų naujienų epidemija

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė apie naujas funkcijas ir įrankius, kurių pagalba bus siekiama įveikti šiais metais ypač paplitusių netikrų naujienų ir klastočių fenomeną. Bendradarbiaudamas su „Poynter“ instituto įkurtu Tarptautiniu faktų tikrintojų tinklu, „Facebook“ nuo šiol aiškiai žymės klastotes, skelbia „Politico“.
„Facebook“ paskelbė apie įrankius, kuriais kovos su netikromis naujienomis
„Facebook“ paskelbė apie įrankius, kuriais kovos su netikromis naujienomis / „Scanpix“/AP nuotr.

„Esame pasirengę prisidėti prie šių pastangų, – pareiškė Facebook“ viceprezidentas produktų vystymui Adamas Mosseri. – Mums svarbu, kad naujienos, kurias matote mūsų tinkle, būtų autentiškos ir reikšmingos.“

Socialinis tinklas skelbia, kad nuo šiol glaudžiai bendradarbiaus su „Poynter“ suburtu Tarptautiniu faktų tikrintojų tinklu. Šiam institutui priklauso ir JAV dienraštis „Tampa Bay Times“.

„Facebook“ pratinasi prie minties, jog yra žiniasklaidos organizacija, kuri turi prisiimti redakcinę atsakomybę už skelbiamą turinį.

Pagal naująją sistemą „Facebook“ vartotojai, norintys pasidalinti medžiaga, kurią „Poynter“ faktų tikrintojai jau bus įvertinę kaip klastotę, prieš save išvys iššokantį langelį su užrašu: „Prieš dalindamiesi šia istorija, įvertinkite tai, kad nepriklausomi faktų tikrintojai abejoja jos tikslumu.“

O jei vartotojai vis tiek pasidalins medžiaga (galbūt ir tikslingai), pranešimą, kuris pasirodys „Facebook“ naujienų sraute, lydės raudonas, pavojų žymintis signalas ir nuoroda į faktų tikrintojų pateikiamą tikslią informaciją.

„Nors „Facebook“ tapo paleidimo platforma netikrų naujienų tinklalapiams, šis tinklas taip pat tampa pirmąja vieta, kurioje bus galima pamatuoti, kaip šie dalykai plinta ir kaip su jais kovoti“, – teigė „Poynter“ įkurto tinklo direktorius Alexios Mantzarlis.

Be to, „Facebook“ vartotojams nuo šiol bus lengviau pranešti tiek pačiam tinklui, tiek kitiems vartotojams apie, jų manymu, netikras naujienas ar klastotes.

Šio socialinio tinklo, kuriuo kasdien pasinaudoja daugiau nei 1 mlrd. žmonių, vadovas Markas Zuckerbergas iki šiol kratosi minties, kad netikros naujienos, itin sparčiai plintančios „Facebook“, ką nors nulėmė per šių metų prezidento rinkimus.

Tačiau naujausias pranešimas apie pristatomus įrankius rodo, kad kompanija pratinasi prie minties, jog yra žiniasklaidos organizacija, kuri turi prisiimti redakcinę atsakomybę už skelbiamą turinį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis