Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Facebook“ įkūrėjas bando įvairiais būdais įtikti Kinijos valdžiai

Panašu, kad socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas žūtbūt stengiasi patekti į Kinijos rinką. M.Zuckerbergas ne tik mokosi kinų kalbos, bet ir nori, kad už Kinijos interneto cenzūrą atsakingi asmenys suvoktų, jog jis pasiryžęs perprasti jų valdymo filosofiją ir galbūt net ją skleisti, rašo naujienų svetainė huffingtonpost.com.
Markas Zuckerbergas
Markas Zuckerbergas / „Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr.

Už komunistinės šalies interneto cenzūrą, dėl kurios Kinijoje neveikia įvairios amerikietiškos interneto svetainės, tarp kurių yra ir „Facebook“, atsakingas pareigūnas Lu Wuius neseniai lankėsi didžiosiose JAV technologijų įmonėse.

Kinijos žiniasklaida pranešė, kad viešėdamas pas M.Zuckerbergą, ant pastarojo darbo stalo jis pamatė Kinijos prezidento Xi Jinpingo knygą „Kinijos valdymas“.

Kinijos žiniasklaida pranešė, kad viešėdamas pas M.Zuckerbergą, ant pastarojo darbo stalo jis pamatė Kinijos prezidento Xi Jinpingo knygą „Kinijos valdymas“.

Pekino valdžios kontroliuojama žiniasklaida greitai išplatino „Facebook“ įkūrėjo pareiškimą L.Wuiui: „Nupirkau („Kinijos valdymą“) taip pat ir savo bendradarbiams. Noriu, kad jie suprastų socializmą su kiniška specifika“.

„Socializmu su kiniška specifika“ yra vadinama dabartinė Kinijos valdymo sistema, kuri yra valstybinio kapitalizmo ir vienpartinės valdžios lydinys. Šis terminas dažnai naudojamas Kinijos propagandiniuose plakatuose ir oficialiose kalbose, tačiau kasdieniuose pokalbiuose jį išgirsti galima itin retai.

„Facebook“ atstovai šio M.Zuckerbergo pareiškimo nekomentavo.

Kinijoje šiuo metu yra blokuojamas ne tik „Facebook“, bet ir kitos interneto svetainės, tokios kaip „Twitter“, „Instagram“, „YouTube“, taip pat neveikia dauguma „Google“ sukurtų produktų.

Kinijos interneto vartotojai gali apeiti šią cenzūrą tik nelegaliai atsisiųsdami specialias programas. Vis dėlto, JAV technologijų bendrovės dėl šio draudimo kiekvienais metais praranda milžiniškas galimų pajamų sumas.

Kinijoje šiuo metu yra blokuojamas ne tik „Facebook“, bet ir kitos interneto svetainės, tokios kaip „Twitter“, „Instagram“, „YouTube“, taip pat neveikia dauguma „Google“ sukurtų produktų.

Vis dėlto, situacija pamažu keičiasi ir tokie interneto milžinai kaip „Google“, „Facebook“ ir „Twitter“ pamažu bando tirti Kinijos rinką. Štai Pekine „Facebook“ planuoja atidaryti pardavimų biurą, skirtą Kinijos bendrovėms, norinčioms pritraukti pirkėjus užsienyje, o „Twitter“ planuoja žengti tokį pat žingsnį atidarydama biurą Honkonge.

M.Zuckerbergas pastaruoju metu vis labiau bando įsiteikti Kinijos valdžiai, kuri atsakinga už cenzūrą didžiausioje pasaulio interneto vartotojų rinkoje.

Neseniai viena „Facebook“ įkūrėjo kalba nuskambėjo kiniškai ir buvo itin šiltai sutikta didžiausioje pagal gyventojų skaičių pasaulio valstybėje. Tiesa, pats M.Zuckerbergas teigia, kad kinų kalbos mokosi norėdamas susišnekėti su savo žmonos giminėmis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų