Gėjų eitynėse Kijevo centre dalyvavo tūkstančiai žmonių

Daugiau kaip 8 tūkst. žmonių sekmadienį dalyvavo metinėse gėjų eitynėse Kijeve, vykusias sustiprinto saugumo sąlygomis, kraštutinių dešiniųjų aktyvistams bandant sutrukdyti šiam renginiui, pranešė organizatoriai.
Gėjų eitynės Kijeve
Gėjų eitynės Kijeve / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Dalyviai, kurie vilkėjo ryškių spalvų drabužius ir nešė vaivorykštės bei Ukrainos vėliavas, žygiavo per sostinės centrą budint tūkstančiams policininkų ir Nacionalinės gvardijos narių.

Maždaug tūkstantis kraštutinių dešiniųjų ir ortodoksų aktyvistų, kuriems nebuvo leidžiama priartėti prie eisenos, laikė prieš gėjus nukreiptus transparantus, šaukė „Gėda!“ ir bandė provokuoti konfliktus. Eisenai žygiuojant pro T.Ševčenkos parką, jo teritorijoje sprogo sprogstamasis užtaisas.

Eitynėms pasibaigus jos dalyvius policija nulydėjo prie metropoliteno Teatro stoties. Organizatoriai ragino dalyvius išeinant nepalikti jokios simbolikos. Taip pat atvyko autobusų dalyviams išvežti.

Ukraina, kuri per provakarietišką 2014 metų sukilimą nušalino prorusišką režimą, tikisi įstoti į Europos Sąjungą ir siekia įveikti didelį skurdą bei korupciją.

Tačiau homofobija Ukrainoje vis dar įprastas dalykas, nors Kijevo valdžia leido organizuoti gėjų eisenas, kitaip negu kaimyninėje Rusijoje.

Maždaug valandą trukusi sekmadienio eisena, vykusi su šūkiu „Laisvė. Vienybė. Kova“, buvo pirmasis „Lygybės žygis“ po naujojo prezidento Volodymyro Zelenskio – ankstesnės politinės patirties neturinčio komiko – inauguracijos gegužės mėnesį.

Dalyvių buvo daugiau nei pernai, kuomet dalyvavo maždaug 5 tūkst. žmonių.

Gėjų ir kitų mažumų puldinėjimas Ukrainoje yra gan įprastas dalykas. Pasaulinės teisių gynimo grupės anksčiau šiuo klausimu smerkė „visiško nebaudžiamumo atmosferą“ Vakarų remiamoje šalyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis