„Komandos į tą vietą eis jau esančiu taku“, – sakė vietos kalnų policijos pareigūnas Yves'as Naffrechoux.
Pareigūnai tikisi atpažinti daugiau DNR pėdsakų po praeitą antradienį įvykusios katastrofos, nusinešusios 150 žmonių gyvybių, taip pat rasti lainerio antrąją juodąją dėžę, kurios informacija suteiktų daugiau duomenų apie tos tragedijos aplinkybes.
Tirdami į šipulius subyrėjusio lėktuvo liekanas, tyrėjai jau išskyrė beveik 80 skirtingų DNR atmainų iš mėginių. Jie sakė, kad darbas vyksta itin sudėtingomis sąlygomis, nes katastrofa įvyko dideliame aukštyje kalnuose, o lėktuvas rėžėsi į šlaitą, skrisdamas dideliu greičiu.
Pareigūnai tikisi įrengti stabilesnį kelią į nelaimės vietą, kad ją lengviau galėtų pasiekti ekspertai ir žuvusiųjų artimieji, norintys pamatyti, kur žuvo jų mylimi žmonės.
Vienas buldozeris ir kelios kitos specializuotos mašinos jau dirba ten, tvirtindamos kelią.
Šiuo metu gelbėtojai turi kopti apie 45 min. iki katastrofos vietos sunkiai praeinamais kalnų šlaitais, aiškino Y.Naffrechoux.
Kaip ir ankstesnėmis dienomis, pirmadienį ten dirbo apie 50 pareigūnų, pridūrė jis.
„Juodoji dėžė nuo pat pradžių yra svarbus (paieškų) tikslas, o juo labiau šiandien“, – sakė pareigūnas.
Tyrėjai skundėsi, kad darbai vyksta lėtai, nes sąlygos nelaimės vietoje itin sudėtingos.
Pareigūnai nerado nei vienų nepažeistų aukų palaikų, sakė Patrickas Touronas, policijos kriminalistikos tyrimų instituto direktoriaus pavaduotojas.
„Ten 40–60 laipsnių nuolydžio šlaitai, akmenų griūtys ir nestabilus gruntas, – aiškino jis. – Kai kada tenka dirbti pakibus ant virvių. Kadangi saugumas yra svarbiausia, (nuolaužų ir palaikų) rinkimo procesas vyksta lėtokai, kad ir kaip būtų gaila.“
Ekspertai šiuo metu turia 400–600 palaikų fragmentų, sakė P.Touronas.