2022 08 11

Giedrius Petkevičius: Karas Ukrainoje – ar tikrai Rusijos armija dar „rimtai net nepradėjo“?

Prasidėjus karui Ukrainoje ekspertai iš padilbų žiūrėjo į Rusijos Federacijos naudojamą taktiką pulti „išskleistų pirštų“ principu, be „suspausto kumščio“ puolimo koncentracijos, paprastai kalbant – puolant daugybe krypčių vienu metu, su santykinai neskaitlingomis pajėgomis. Ir ne be reikalo: sumanymas žlugo, patyrusi didelių nuostolių Rusijos armija privalėjo atsitraukti nuo Ukrainos sostinės, kitų vietovių ir telkti savo pajėgas labiau pasiekiamiems tikslams įgyvendinti.
Rusijos raketų paleidimo sistema „Smerč“
Rusijos raketų paleidimo sistema „Smerč“ / Rusijos gynybos ministerijos nuotr.

Pastaruosius kelis mėnesius rusams pavyko pasistūmėti priekin, tačiau strateginiai tikslai – užimti Donbaso ir Luhansko regionus, nepasiekti.

Rusijos prezidento žodžius jog „Ukrainoje, tiesa sakant, mes nieko rimtai kol kas net nepradėjome“, galime vertinti kaip bravūrą ar idiotizmą, nors, ko gero, tai dar vienas reveransas ir vilties įkvėpimas savo intelekto nesužalotiems rinkėjams, kad jau greitai „spec. operacijos tikslai bus pasiekti“.

„Scanpix“/AP nuotr./Vladimiras Putinas
„Scanpix“/AP nuotr./Vladimiras Putinas

Politikai gali kalbėti ką tik nori, rinkėjai (kiek per stiprus žodis, klasikine demokratijos prasme, Rusijos atveju) tai priimti arba ne, tačiau kovoti tenka kariškiams. Ar išties Rusijos armija kol kas dar „rimtai nepradėjo“ ir neatskleidė savo potencialo, pakalbėkime vertindami dviejų „karo lauko dievų“ – Rusijos aviacijos ir artilerijos galimybes bei baigdami gana drąsia išvada, kurią patvirtins (arba paneigs) jau keletas artimiausių mėnesių.

Save patriotais vadinantys rusai kartais klausia, kodėl gi priešui smogiama raketomis tarsi „po truputį“? „Užpilkime juos bombų ir raketų kruša“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis