Tai vyksta Ukrainai importuojant daugiau dyzelino iš Vengrijos ir Turkijos, kurios savo naftos perdirbimo gamyklose naudoja rusišką naftą.
Pasak leidinio, Ukrainos muitinės pranešė apie pastebimai padidėjusį importą. Vengrijos mineralinės alyvos grupė MOL per pastaruosius šešis mėnesius padvigubino pardavimus Ukrainai.
Kadangi MOL gauna didžiąją dalį rusiškos naftos, Ukrainos karinės transporto priemonės dabar daugiausiai varomos šia nafta, rašoma straipsnyje. Tuo pat metu įmonės, kurios negauna žaliavų iš Rusijos, praranda rinkos dalį Ukrainoje, nes MOL turi konkurencinį pranašumą prieš kitas Europos naftos bendroves. Vengrijos grupė turi specialų Europos Sąjungos leidimą toliau tiekti savo naftos perdirbimo gamykloms rusišką naftą.
„Degalai daugiausia tiekiami geležinkeliu per Lenkiją. Iš Slovakijos ir Vengrijos degalai į šalį patenka vamzdynais, iš Rumunijos pirmiausia gabenamas dyzelinas, o paskui geležinkeliu gabenamas į Ukrainą“, – „Handelsblatt“ sakė Vidurio Europos instituto (IEŚ) analitikas Michailas Paszkowskis.
2022 m. gruodį Europos Sąjunga nutraukė rusiškos naftos importą. 2023 m. vasarį panašūs draudimai buvo įvesti ir Rusijos naftos produktams. Indija ir Kinija nesusitarė dėl „kainų lubų“.
Turkija, Indija ir Kinija išliko pagrindinėmis Rusijos naftos produktų pirkėjomis.
2023 m. kovo mėnesį bendrovė „Rosneft“ pasirašė susitarimą su Indijos naftos kompanija „gerokai padidinti naftos tiekimą Indijai“.
Karo Ukrainoje metais Indija 10 kartų padidino rusiškos naftos importą. Prieš karą Ukrainoje rusiška nafta sudarė tik 2 proc. metinio Indijos naftos žaliavos importo. 2023 m. gegužę šis skaičius siekė beveik 20 proc.
2023 m. gegužę Europos Sąjungos užsienio politikos vadovas Josepas Borrellis pareiškė, kad ES turėtų imtis griežtų priemonių prieš Indijos vykdomą rusiškos naftos žaliavos perpardavimą Europai. Anot J.Borrellio, jei dyzelinas ar benzinas į Europą atkeliauja iš Indijos ir yra pagamintas iš rusiškos naftos, tai neabejotinai laikoma būdu apeiti sankcijas.