Lėktuvas „Airbus A330-300“ pernai kovo 10 dieną pakilo iš Sidnėjaus skristi į Kvala Lumpūrą, bet skrydžių kontrolieriai paskelbė pavojų, nes laineris pradėjo skristi kita kryptimi.
Jie radijo bangomis susisiekė su įgula, bet bandymai išspręsti problemą tik dar labiau sutrikdė navigacijos sistemą ir skrydžio kontrolės sistemas, atlikęs tyrimą paskelbė Australijos transporto saugumo biuras (ATSB).
Pilotas, kuris A330 tipo lėktuvais buvo skraidęs pusantrų metų, nusprendė grįžti į Sidnėjų, bet dėl prasto oro turėjo be autopiloto skristi į Melburną, kur saugiai nutupdė lėktuvą.
„ATSB nustatė, kad nustatydamas lėktuvo skrydžio valdymo ir navigacijos sistemą kapitonas netyčia įvedė klaidingą lėktuvo išilginės ašies padėtį“, – sakoma pranešime.
„Tai neigiamai paveikė borto navigacijos sistemas. Tačiau, nepaisant virtinės galimybių identifikuoti ir ištaisyti klaidą, ji buvo pastebėta tik lėktuvui pakilus į orą ir pradėjus skristi netinkama kryptimi“, – nurodoma jame.
ATSB taip pat nustatė, kad lėktuve nebuvo patobulintos skrydžio valdymo sistemos, kuri būtų užkirtusi kelią klaidai įvedant duomenis.
„Įgula, turėdama didelį krūvį, bandė išsiaiškinti problemą ir ištaisyti situaciją. Drauge su ribotais patarimais iš prieinamų kontrolinių sąrašų tai nulėmė tolesnes įgulos klaidas“, – nurodė pareigūnai.
Malaizijos pigių skrydžių bendrovė „AirAsia X“ vėliau informavo apie incidentą visus savo pilotus ir parengė naują vadovą įguloms, pridūrė ATSB.
Pirmą gyvybių pareikalavusią katastrofą ši bendrovė patyrė 2014 metų gruodį, kai reisu QZ8501 skridęs jos lėktuvas per audrą nukrito į jūrą netoli Indonezijos. Tada žuvo visi 162 jame buvę žmonės.
Tais pačiais metais įvyko dvi „Malaysia Airlines“ lėktuvų katastrofos, pareikalavusios daugiau kaip 500 gyvybių. Dėl to sukėlė keliautojų susirūpinimą Malaizijos oro bendrovių saugumu.