Portalo teigimu, atviruose šaltiniuose nesunku rasti informacijos, kad orlaivis, kurio uodegos numeris RA-64523, priklauso FSB ir yra naudojamas specialiosioms misijoms. Lėktuvą dar 2011 metais užsakė būtent FSB, o jį pastatė Kazanės aviacijos gamykloje.
Atviruose šaltiniuose taip pat yra duomenų, kad būtent šį lėktuvą skrydžiams dažnai naudoja FSB vadovas Aleksandras Bortnikovas.
Pavyzdžiui, 2015 metų vasario 18-ąją šis orlaivis skrido į Vašingtoną. Tuo metu JAV sostinėje vyko konferencija, skirta kovai su ekstremizmu, ir A.Bortnikovas buvo pakviestas joje dalyvauti. JAV, skirtingai nei ES, jam netaiko sankcijų dėl Rusijos veiksmų Ukrainoje.
Lėktuvas antradienį pakilo iš Maskvos Vnukovo oro uosto, kuris irgi yra savotiška bazė tokio rango skrydžiams. Minske laineris nusileido po 17 valandos.
Interneto sekliai jau atrado, kad lėktuve skridę asmenys – kad ir kas jie tokie – netrukus su milicijos palyda nulėkė į neoficialią A.Lukašenkos rezidenciją prie vadinamojo Minsko jūros rezervuaro.
A.Lukašenka kilus protestams vis prašė Rusijos jam padėti, nes esą grėsmė kilusi ne tik Baltarusijai, bet ir visam regionui. Šalis sieja Kolektyvinio saugumo sutartis, taip pat – susitarimas dėl Sąjunginės valstybės.
Tiesa, FSB lėktuvas Minske nebūtinai reiškia Rusijos pagalbą – apžvalgininkai tiek Minske, tiek Maskvoje vis dažniau rašo, kad Kremlius nori paspausti A.Lukašenką ir galbūt priversti jį trauktis.
„Slaptos konsultacijos? Privataus pažado palaikyti pristatymas ar ultimatumas? Lukašenkai bus pasiūlyta išskristi?
Asmeniškai nemanau, kad Lukašenka jau pasiruošęs ieškotis prieglobsčio ir kad Maskva yra pasiruošusi jam tokią prieglaudą pasiūlyti“, – rašė Rusijos ekspertas Markas Galeotti.