Traukinių avarija rytinėje Odišos valstijos dalyje įvyko birželį, keleiviniam traukiniui, per klaidą nukreiptam į kitą liniją, susidūrus su stovinčiu krovininiu traukiniu, pakrautu geležies rūdos.
Tuomet nuo bėgių nuvažiavę traukinio vagonai atsitrenkė į priešinga kryptimi važiavusio kito greitojo traukinio „Howrah Superfast Express“ iš Bengaloro vagonus.
Trims geležinkelio darbuotojams buvo pateikti kaltinimai dėl žmogžudystės ir įrodymų sunaikinimo, sakoma Centrinio tyrimų biuro pranešime.
Pranešime įvardijama, kad tai du Indijos geležinkeliuose dirbantys signalizacijos inžinieriai ir vienas technikas, tačiau daugiau informacijos nepateikiama.
Susidūrimo metu abu keleiviniai traukiniai vežė daugiau nei 2 000 keleivių.
Vagonai buvo visiškai apvirtę, o gelbėtojai ieškojo išsigelbėjusiųjų, įstrigusių sumaitotose nuolaužose. Dešimtys kūnų buvo paguldyti šalia bėgių ir uždengti baltomis paklodėmis.
Norėdami atpažinti savo artimuosius, giminaičiai kelias dienas naršė po avarijos žuvusiųjų daiktus ir žiūrėjo pomirtines nuotraukas.
Per susidūrimą buvo sužeista dar mažiausiai 850 žmonių.
Praėjus kelioms dienoms Indijos geležinkelių ministras Ashwini Vaishnawas pareiškė, kad avarija įvyko dėl sudėtingos elektroninės signalų sistemos gedimo ir kad buvo nustatyti „už avariją atsakingi asmenys“.
Tačiau tuo metu jis nepateikė išsamesnės informacijos, sakydamas, kad nenori užbėgti už akių vyriausybės atliekamam nelaimės tyrimui.
Praėjus 51 valandai po katastrofos Indijoje buvo atnaujinti traukinių reisai. A. Vaishnawas, stebėjęs, kaip pirmasis traukinys važiuoja pro avarijos vietą, sudėjo rankas maldai.
Indijoje kasdien išvyksta apie 14 000 traukinių su 8 000 lokomotyvų ir bėgiais nuvažiuoja maždaug 64 000 kilometrų.
Oficialiais duomenimis, kasdien pervežantis daugiau kaip 21 mln. keleivių, tinklas patiria didžiulį spaudimą šalyje, kuri neseniai tapo daugiausiai gyventojų turinčia pasaulio valstybe.
Pastaraisiais metais Indija investavo didžiules lėšas į geležinkelių tinklo atnaujinimą, greitųjų traukinių eksploatavimą, modernių geležinkelio stočių statybą, naujų bėgių tiesimą ir elektroninės signalizacijos sistemų diegimą.
Tai daugiausiai aukų pareikalavusi geležinkelio avarija Indijoje per daugiau nei 20 metų nuo 1995 metų, kai netoli Agros, kur stovi Tadž Mahalas, susidūrus dviem greitiesiems traukiniams, žuvo 300 žmonių.