Tarnybos dar nepatvirtino, ar bus iškeltas povandeninis laivas „KRI Nanggala 402“, rastas gulintis ant jūros dugno perskilęs į tris dalis.
Karinis laivynas penktadienį nurodė laukiantis atplaukiant dviejų laivų, pritaikytų nuolaužų iškėlimo iš didelio gylio operacijoms. Vieną šių laivų siunčia Kinija.
Korpuso dalis galima mėginti iškelti pasitelkiant stiprius elektromagnetus arba oro pontonus, tačiau kol kas neaišku, kaip subyrėjęs povandeninis laivas bus traukiamas į paviršių, sakė karinių jūrų pajėgų vadas Yudo Margono.
„Sunku kalbėti apie konkrečius dalykus, bet galiu pasakyti – pradėsime, vos tik atvyks pagalba“, – jis sakė žurnalistams.
Manoma, kad įgulos narių, kurių iš viso buvo 53, palaikai tebėra laivo nuolaužose, pridūrė Y.Margono.
Kaimyninio Singapūro atsiųstas povandeninių gelbėjimo darbų laivas pateikė vizualinį patvirtinimą, kad Vokietijoje pagamintas povandeninis laivas guli ant jūros dugno daugiau kaip 800 metrų gylyje.
Jo atsiųsti vaizdai galutinai patvirtino, kad vilties rasti gyvų likusių jūrininkų nebėra.
Penktadienį aukų artimieji barstė gėlių žiedlapius į jūrą iš vieno karinių jūrų pajėgų laivo per atminimo ceremoniją „Nanggala“ žūties vietoje.
Daugelis verkė ir stovėjo apsikabinę.
„Nanggala “ buvo vienas iš penkių Indonezijos povandeninių laivų. Jis dingo praeitą savaitę, kai buvo ruošiamasi torpedų leidimo pratyboms.
Įgula paprašė leidimo nerti, o netrukus po to ryšys su laivu nutrūko.
Vėliau paieškų grupės pastebėjo naftos dėmę tikėtinoje laivo pasinėrimo vietoje, todėl tapo akivaizdu, kad galėjo būti pažeista degalų cisterna ir įvyko katastrofa.
Kariškiai dar nėra pateikę oficialaus paaiškinimo dėl „Nanggala“ žūties priežasčių.
Indonezija šį povandeninį laivą gavo 1981 metais, bet kariškiai pabrėžė, kad modernizuotas „Nanggala“ buvo tinkamas plaukioti. Jie taip pat atmetė galimybę, kad laive įvyko sprogimas.
Karinės jūrų pajėgos kėlė prielaidą, kad sugedo laivo elektros sistema ir kad įgula negalėjo imtis gelbėjimosi procedūrų.
Korpusas galėjo suirti, kai laivas nugrimzdo į daug didesnį gylį nei jis buvo pritaikytas plaukioti, sakė kariškiai.
Buvęs šio povandeninio laivo vadas kontradmirolas Muhammadas Ali šalies žiniasklaidai sakė, kad „Nanggala“ galėjo pasiglemžti vadinamoji pavienė vidinė banga, galinti susidaryti tarp skirtingo tankio vandens sluoksnių.
Per pastaruosius dešimtmečius pasaulyje įvyko kelios žmonių gyvybių pareikalavusios povandeninių laivų katastrofos.
Viena didžiausių įvyko 2000 metais Barenco jūroje nuskendus povandeniniam atomlaiviui „Kursk“, Rusijos šiaurės laivyno pasididžiavimui.
Šiam laivui nuskendus per karines pratybas žuvo visi 118 jo įgulos narių. Tyrėjai nustatė, kad pirmagalio skyriuje sprogo viena torpeda, detonavusi visas kitas. Dauguma „Kursk“ įgulos narių mirė iškart, bet dalis išgyveno dar kelias dienas, kol užduso išeikvojus visą skyriuose likusį deguonį.